خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی:

هوای شهر اراک در شرایط اضطرار و قرمز قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۵۰

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک امروز چهارشنبه برای تمامی گروه‌های سنی در شرایط اضطرار و قرمز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان با اعلام این خبر افزود: شاخص کیفیت هوای اراک با آلایندگی ذرات کمتر از ۲،۵ میکرون و دی اکسید گوگرد از ساعت ۱۰ صبح روز جاری به شاخص ۱۶۳ رسیده که بیانگر وضعیت قرمز و شرایط ناسالم هوا برای تمانی گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه به عدد ۱۰۶ رسید که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود ولی پس از آن به شدت آلودگی افزوده شد.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: در شرایط فعلی و به دلیل خطر وجود دی‌اکسید گوگرد در هوا، اقشار مختلف مردم به ویژه گروه‌های حساس در حد امکان از تردد در فضای باز خودداری کنند. همچنین لازم است شهروندان اقدامات احتیاطی را مدنظر داشته باشند.

اراک یکی از ۸ کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ روز کامل برای گروه‌های سنی حساس، یک روز کامل برای تمانی گروه‌ها و ۲۷ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم را در کارنانه خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز