خبرگزاری کار ایران

دادستان اردبیل:

ارتقای آگاهی‌های عمومی عاملی موثر در کاهش وقوع جرائم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۹۵۴

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: ارتقای آگاهی‌های عمومی عاملی موثر در کاهش وقوع جرائم است.

به گزارش ایلنا، جلال آفاقی در جلسه ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای  و سابقه دار با بیان لزوم پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی اظهار داشت: یکی از راهکار های موثر در کاهش جرائم و تخلفات افزایش اطلاعات و آگاهی‌های عمومی  با بهره مندی از ظرفیت رسانه ملی، نشریات و فضای مجازی است که در این خصوص ضروری است نهاد های متولی برنامه ریزی های دقیق و مستمری برای همه اقشار مردم داشته باشند.

وی در این جلسه با اشاره به اینکه تأمین امنیت و آرامش مردم از اولویت‌ها و رویکرد های مهم دستگاه قضایی است خاطر نشان کرد: با هر گونه اخلال در نظم و آرامش شهروندان مطابق با قانون به جد برخورد می شود.

دادستان مرکز استان در خصوص کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار نیز اظهار داشت: بانک اطلاعاتی جامعی در این خصوص تشکیل و در اختیار نهادهای نظامی و امنیتی قرار گرفته است که از این طریق تمام اقدامات و تحرکات آنان دایماً در رصد قرار گرفته و با کوچکترین تحرکات غیر قانونی توسط مراجع قانونی تحت تعقیب قرار می گیرند.

وی فزود: در خصوص مجرمان حرفه ای سابقه دار زندانی نیز گفت: هرچند دستگاه قضایی در خصوص برخی از زندانیان از جمله زندانیان جرائم مالی و غیر عمد با رأفت اسلامی برخورد می کند لیکن در خصوص مجرمان سابقه دار برخورد های سختگیرانه ای داشته و هیچگونه تسهیلات زندان منجمله  مرخصی به این افراد داده نمی شود.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز