خبرگزاری کار ایران

فعالیت 2 هزار شرکت تعاونی در استان اردبیل / ضرورت حمایت از تعاونی‌ها با اعمال بخشودگی‌های بیمه‌ای و مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۳۲۱

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از فعالیت یک‌هزار و ۹۰۰ شرکت تعاونی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز رحیم‌زاده عنوان کرد: با شکل‌گیری تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مرتبط با آن در سطح کشور و استان اردبیل فعالیت‌های خوبی آغاز شده به طوری که در حال حاضر در استان بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ شرکت تعاونی فعالیت می‌کنند که در ابعاد مختلف زمینه اشتغال بخش عظیمی از جوانان بیکار را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: ۱۶ درصد اشتغال ایجاد شده در استان اردبیل مربوط به فعالیت شرکت‌های تعاونی است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز سعی کرده در تحقق اهداف و برنامه‌های این شرکت‌ها کمک کار و یاریگر آن ها باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضرورت حمایت از فعالان بخش تعاون را با بخشودگی‌های بیمه‌ای، مالیاتی و همچنین پرداخت تسهیلات با ضمانت‌نامه‌های تعیین شده یادآور شد و گفت: در سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری به شرکت‌های تعاونی پرداخت شده است.

رحیم‌زاده از پرداخت ۱۸ میلیارد تومان منابع داخلی بانک‌ها به شرکت‌های فعال تعاونی خبر داد و اذعان کرد: امسال نیز ۴۰۰ میلیارد تومان منابع با عقد تفاهمنامه‌ای که در استان با بانک‌های عامل داشتیم، به فعالان این حوزه پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی موفق و دارای تجربه با بهره‌مندی از ۲۵ درصد معافیت مالیاتی می‌توانند فعالیتشان را انسجام بیشتری بدهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز