خبرگزاری کار ایران

«بردیا و ملکه عاج» بعداز سه سال منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۴۲

سیامک گلشیری از دو رمان نوجوان خود که به زودی منتشر می‌شوند؛ خبر داد.

جهان موجود، ناخوشایند است. خواندن داستان‌های فانتزی می‌تواند انسان را از دنیای واقعیات که تلخ و گزنده است برهاند تا بتواند با تخیل خود، جهانی دلخواه بیافریند. البته این به آن معنا نیست که داستان‌های رئال و واقعگرایانه جذابیت ندارند.

سیامک گلشیری در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در رابطه با رمان «بردیا و ملکه سرزمین عاج» اظهار داشت: این رمان که کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آن را تا پایان سال منتشر می‌کند؛ داستان دو نوجوان است که نیمه شب در خانه به یک اتاقی راه پیدا می‌کنند و نسخه‌ای از یک کتاب قدیمی را می‌یابند و به وسیله آن کتاب به جهانی دیگر کشیده می‌شوند و سر کتاب را تغییر می‌دهند.

او ادامه داد: اتفاقات زیادی در داستان می‌افتد که «بردیا» ‌نقش اصلی را ایفا می‌کند و در تغییر ماجرا‌ها نقش دارد. این رمان پرماجرا ۳۲۰ صفحه است که بعد از سه سال در حال انتشار است.

گلشیری در ادامه با اشاره به رمان نوجوان دیگر به نام «خانه‌ای در تاریکی» گفت: این یک رمان در یک فضای گوتیک «ژانر وحشت» اتفاق می‌افتد. چند نوجوان در یک نیمه شب، به دور از چشم خانواده‌ها به کانالی در خارج شهر می‌روند. این کانال به شهری راه پیدا می‌کند که در آن اتفاقات عجیبی می‌افتد.

گلشیری یک رمان بزرگسال هم توسط نشر افق در دست چاپ دارد که ترجیح می‌دهد فعلاً در رابطه با آن صحبتی نکند.

گلشیری داستان‌هایش را بر پایه رئالیسمی مدرن - و نه از نوع قرن نوزدهمی‌اش - بنا می‌کند و روایتی خطی را در آثارش به نمایش می‌گذارد. می‌توان آثار گلشیری را از موفق‌ترین نمونه‌های ادبیات داستانی مدرن در سال‌های اخیر به شمار آوریم. او در حال حاضر ژانرهای معمایی و وحشت را در آثار اخیر خود دنبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز