خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد:

محکومیت توزیع کنندگان طلای غیر استاندارد در شهرستان اهواز

کد خبر : ۱۰۲۸۸۶

37/57 گرم طلا به دلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن کد و مشخصات تولید کننده توقیف شد.

ایلنا: مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: این اداره کل علاوه بر نظارت بر تولیدات استان، کیفیت را در سطح عرضه نیز تحت کنترل دارد. به ویژه درخصوص فلزات گرانبها با توجه به حساسیت عمومی و نگرانی مصرف کنندگان با همکاری صنف و اتحادیه مربوطه اقدامات فراوانی انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، دهدشتی‌زاده ادامه داد: در همین راستا طی بازرسی‌های به عمل آمده توسط کار‌شناسان این اداره کل از دو واحد توزیع کننده طلا در شهرستان اهواز ۳۷/۵۷ گرم طلا به دلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن کد و مشخصات تولید کننده توقیف شد.

رضا دهدشتی‌زاده گفت: مقدار طلاهای توقیفی از دو واحد عرضه کننده طلا ۱۸۰/۱۵ و ۱۹۰/۴۲ گرم بوده‌اند.

وی با اعلام این مطلب عنوان کرد: موضوع جهت رسیدگی از سوی دایره حقوقی اداره کل به مراجع قضایی ارجاع شد که پس از رسیدگی، یکی از متهمان به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و دیگری به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

دهدشتی‌زاده در انت‌ها از شهروندان خواست هنگام خرید مصنوعات طلا به کد سازنده حک شده بر روی آنکه شامل یک حرف انگلیسی که نشان دهنده اول اسم استان و یک شماره یا رقم که نشان دهنده اسم سازنده است توجه داشته باشند. همچنین برای خرید سکه نیز حتماً به سکه فروشی‌های معتبر که دارای سکه‌های بانکی هستند مراجعه نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز