خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر خراسان شمالی:

توقف ۷ ساله پرداخت غیرنقدی به كارگران، خلاف قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۳۱

چکیده: «پرداخت مستقیم کالا به جمعیت ۴۰ میلیونی خانواده‌های کارگری مانع رونق گرفتن بازار دلالی و واسطه‌گری در اقتصاد ملی و به تبع هدر رفت سرمایه و منابع ملی می‌شود و از جانب دیگر با سوق دادن سرمایه‌های موجود در سطح جامعه به بخش تولید و صنعت، اشتغال و تولید ملی تقویت خواهد شد.»

دبیر خانه کارگر خراسان شمالی با انتقاد از عدم اختصاص سبد كالای ویژه رمضان به كارگران، از دولت جدید خواست طرح بن كارگری برای پرداخت غیر نقدی به كارگران را احیاء كند.

«فرهاد هدایتی» در این باره به ایلنا گفت: هفت سال است که توزیع بن‌های خرید بین کارگران از سوی دولت متوقف شده و در شرایط سخت اقتصادی كه ارزش پول ملی كاهش چشمگیری داشته است، حذف پرداخت غیر نقدی به كارگران باعث تحمیل فشار بیشتر اقتصادی به ضعیف‌ترین طبقات اجتماع شده است.

او با بیان اینکه کارگران کمترین نقش را در تورم و كاهش ارزش پول ملی داشته‌اند اما همواره بیشترین هزینه‌ را پرداخت كرده‌اند، افزود: این در حالی است که تامین بخشی از هزینه‌های خانوارهای کارگری در قالب ارائه «بن کارگری» به عهده‌ی دولت است.

به اعتقاد این فعال کارگری احیاء نظام پرداخت غیر نقدی و توزیع بن بین کارگران باعث رونق اقتصاد کشور می شود.

هدایتی در این باره توضیح داد: پرداخت مستقیم کالا به جمعیت ۴۰ میلیونی خانواده‌های کارگری مانع رونق گرفتن بازار دلالی و واسطه‌گری در اقتصاد ملی و به تبع هدر رفت سرمایه و منابع ملی می‌شود و از جانب دیگر با سوق دادن سرمایه‌های موجود در سطح جامعه به بخش تولید و صنعت، باعث افزایش اشتغال و تقویت تولید ملی خواهیم شد.

دبیر خانه کارگر خراسان شمالی با اشاره به حذف برخی از كالاهای اساسی از سفره كارگران به دلیل كاهش ارزش پول ملی، بر تامین نیازهای اساسی مردم طبق قانون اساسی تاكید كرد و گفت: دولت باید بتواند از طریق کنترل بازار ارز و کاهش هزینه های خود، منابعی را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر به ویژه کارگران اختصاص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز