خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

کمربند سبز، راه نجات رشد شهری نامتوازن، در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۶۸

محدودیت امکانات به خصوص از جهت فقر زمین مناسب جهت اجرای پروژه های کلان فضای سبز به معضلی عمده در این استان تبدیل شده است.

ایلنا: متأسفانه باغ شهر دیروز با توجه به رشد سریع جمعیت و به تبع نیازهایی که این جمعیت در قبال تهیه مسکن و... احساس کرد روز به روز از شهری مبتنی بر توسعه پایدار فاصله گرفته و به کلانشهر امروز مبدل گشته است از این رو می‌طلبد این شهر رو به توسعه را در مسیر بهبود محیط و منظر شهری قرار دهیم.

به گزارش ایلنا در کرج این مطلب را معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بیان داشت و افزود: در این راستا باید در قالب برنامه‌های منطبق با اطلاعات موجود، استعداد‌ها و دانش فنی را به روز رسانی کنیم تا با برنامه ریزی‌های اصولی چشم انداز روشنی را فرا روی ساختار شهری و حفظ سرانه‌های محیط زیست با در نظر قرار دادن شاخص‌های جمعیتی این استان قراردهیم.

حدادپور گفت: بدون تردید رسیدن به فضای سبز ایده آل نیازمند به توجه دو چندان و صرف امکانات ویژه است؛ دراین استان طی ۱۰ سال گذشته اقدامات خوبی در راستای افزایش سرانه فضای سبز صورت گرفته اما محدودیت امکانات به خصوص از جهت فقر زمین مناسب جهت اجرای پروژه‌های کلان فضای سبز به معضلی عمده در راستای نیل به اهداف عالیه در این بخش تبدیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه مشکلات موجود در زمینه فقدان قوانین حمایتی لازم جهت گسترش فضای سبز در شهر‌ها اکنون با تدوین ضوابط مناسب در قوه قانون گذاری مرتفع شده است.

به گفته وی در کلانشهر کرج طی ۵ سال اخیر اقدامات مجدانه‌ای به منظور اجرای پروژه مذکور با گستره‌ای به وسعت تقریبی ۳۰۰۰ هکتار شامل اراضی از کلاک تا آتشگاه صورت گرفته است که بهره برداری از آن قطعاً نقش سازنده‌ای در تلطیف هوا و رشد اقتصادی منطقه و جلوگیری از حاشیه نشینی در شهر کرج خواهد داشت. دراین راستا می‌طلبد اداره کل راه و شهرسازی استان جهت اجرای طرح کمربند سبز نیزبه تعهدات خود عمل نماید.

این مسئول در ادامه یادآور شد: جهت تحقق ایجاد کمر بند سبز اقدامات کلان در راستای افزایش حجم کاربری مورد نظر، برنامه ریزی‌های مدونی در قالب پروژه‌های خاص که حداقل ۴۰۰ هکتار به مساحت فضای سبز شهر کرج افزوده خواهد شد، صورت گرفته است.

حدادپور در پایان تصریح کرد: برای برطرف کردن موانع موجود در پروژه‌های مذکور، ظرف مدت ده سال قابلیت انتفاع و بهره برداری از طریق نظارت و مدیریت یکپارچه فضاهای سبز شهری در منطقه امکان پذیر است که امید می‌رود در سایه تعامل بیش از پیش دستگا ه‌های مسئول در این حوزه شاهد احیای هویت باغ شهری کرج در آینده‌ای نزدیک باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز