خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی استان البرز خبر داد:

شیوع یک آفت خطرناک در باغات استان البرز

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۰۲

با توجه به انتشار آفت انگل دارواش، خصوصاً در باغات مجاور به عرصه‌های ملی تحت مبارزه مقرر گردید، نسبت به اولویت‌بندی مناطق آلوده توسط مسئولین جهاد كشاورزی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه اقدام شود.

ایلنا: رئیس اداره حفاظت وحمایت اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از شیوع یک آفت خطرناک به نام (انگل دارواش) در باغات استان البرز، بخصوص روستاهای بخش پایین طالقان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج سعید ناطقیان با اعلام این خبر افزود: در راستای تفاهم نامه مشترك معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور درخصوص مقابله با طغیان آفات و بیماری‌های جنگلی و مرتعی، جلسه مشتركی پیرامون مبارزه و مقابله با انتشار انگل دارواش خصوصاً در روستاهای پایین طالقان در جهاد كشاورزی استان برگزار گردید.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام و در مرحله اول با ارائه پلاك‌های اراضی مورد مبارزه سنوات گذشته و در قالب نقشه‌های رقومی پی‌گیری‌ها و اقدامات لازم در حال انجام است.

سعید ناطقیان با بیان این مطلب که در این خصوص بازدیدی از سوی مسئولین اداره حفاظت و حمایت اداره كل و اداره دفع آفات جهاد كشاورزی استان از روستاهای پایین طالقان صورت گرفت، گفت: با توجه به انتشار آفت مورد نظر خصوصاً در باغات مجاور به عرصه‌های ملی تحت مبارزه مقرر شد، نسبت به اولویت‌بندی مناطق آلوده توسط مسئولین جهاد كشاورزی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه اقدام شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این بازدید مقرر شد طرح مبارزه با انگل دارواش با برنامه زمانبندی درعرصه‌های آلوده به به مدیركل ستاد بحران استانداری البرز جهت تأمین و تصویب اعتبار ارائه، تا تمهیدات لازم صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز