خبرگزاری کار ایران

تولید محصولات کشاورزی سالم، درآذربایجان شرقی ارتقاء یافت

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۰۷

توسعه آموزش های ترویجی در مناطق مختلف استان، بهبود روند ورود یافته های تحقیقاتی به مزارع، افزایش تقاضای بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات کیفی و در کنار آن افزایش قیمت کودهای شیمیایی موجب شده کشاورزان تمایل کمتری به استفاده از این نوع کودها و اشتیاق بیشتر در جایگزین نمودن کودهای زیستی داشته باشند.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از ارتقا کمی وکیفی تولید محصولات کشاورزی سالم، در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایوب ایرانی فام درگفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های ترویجی در مناطق مختلف استان، بهبود روند ورود یافته‌های تحقیقاتی به مزارع، افزایش تقاضای بازارهای داخلی و خارجی برای محصولات کیفی و در کنار آن افزایش قیمت کودهای شیمیایی موجب شده کشاورزان تمایل کمتری به استفاده از این نوع کودها و اشتیاق بیشتر در جایگزین نمودن کودهای زیستی داشته باشند، گفت: این امر ارتقا کمی وکیفی تولید محصولات سالم در بخش کشاورزی استان را فراهم آورده است.

وی افزود: با افزایش سطح آموزش های علمی وعملی بهره برداران وافزایش سطح آگاهی آنان نسبت به عملکرد انواع کودها در تولید محصولات باغی وزراعی، انتظار براین است تولیدکنندگان با استفاده بهینه از کودهای شیمیایی در مزارع و باغات، روز به روز محصولات کشاورزی سالم تر و طبیعی تر تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

ایرانی فام با بیان اینکه در سالهای زراعی قبل، کودهای ازته، از قرار هرکیسه به قیمت 67 هزارو 500 ریال عرضه می‌شد، گفت: امسال قیمت هرکیسه کود ازته به 200 هزار ریال افزایش یافته و کودهای فسفاته نیز که در سنوات قبل از قرار هرکیسه 96 هزار ریال عرضه می‌شد درسال جاری قیمت آن به 350 هزار ریال افزایش و لزوم بازنگری کلی در نحوه حذف انواع کودها در تولید محصولات را از نظر سلامت محصول و مدیریت هزینه‌های تولید کاملا موجه و ضروری می‌نماید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز