خبرگزاری کار ایران

واکنش فایقی به شایعات؛

علیه سلطانی‌فر اقدامی نکردم/دخالتم اثبات شود روزه سکوت می‌گیرم

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۶۰

سلطانی‌فر در ستاد دولت زحمات بسیاری كشیده بود و این حق وی بود كه وزیر ورزش و جوانان شود/شاید این حاشیه‌سازی‌ها به سفارش دشمنان باشد/فکر گرفتن ماهی از آب گل‌آلود نیستم.

سعید فایقی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی هرگونه دخالتش درعدم رای اعتماد مجلس به مسعود سلطانی فر را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، پنجشنبه‌شب مجلس شورای اسلامی در پایان 4 روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت‌ «تدبیر و امید» تكلیف بخش اعظمی از كابینه حسن روحانی را برای ورود به ساختمان خیابان پاستور مشخص كرد. در همین شب مجلس به سه تن از وزاری پیشنهادی روحانی هم رای منفی داد تا جعفر میلی‌منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، محمدعلی ‌نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورزش و مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان نتوانند همراه رئیس جمهور راهی دولت شوند و حواشی ریز و درشتی به وجود آید. حواشی كه بیشتر آن متوجه وزارت ورزش و جوانان و مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی آن بود. وزیر پیشنهادی ورزش پنجشنبه شب در شرایطی كه خود را آماده اخذ آرای قاطعی برای ورود به دولت می‌كرد در عین ناباوری با 117 رای موافق، 148 مخالف و 18 رای ممتنع اصطلاحا رد صلاحیت شد تا بهت و شوكی عجیب فضای مجلس و جامعه ورزش را فراگیرد. در همین فاصله برخی رسانه‌ها از روز گذشته مباحثی را مبنی بر دخالت برخی افراد درون ورزش در بحث عدم رای اعتماد نمایندگان به سلطانی‌فر مطرح كردند. این رسانه‌ها محمدرضا داورزنی‌، سعید فایقی و امیدوار رضایی را چند تن از افرادی دخیل در رد صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش خواندند. اقدامی كه با واكنش شدید فایقی مواجه شد و او در گفت‌وگوی صریح خود با روزنامه «قانون» مدعی شد كه اگر حتی یك نماینده كوچكترین بحثی در مورد ارتباط من با این قضیه اثبات كند، برای همیشه روزه سكوت خواهد گرفت. فایقی كه در عین حال یكی از گزینه‌های اصلی معرفی به مجلس برای رای اعتماد است، در واكنش به این بحث هم تاكید می‌كند كه بهتر است در این فضا بحثی نكند و بگذارد فضا برای تصمیم‌گیری روحانی آرام باشد.

آقای فائقی! روز گذشته و بعد از عدم رای اعتماد مجلس به مسعود سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان برخی رسانه‌ها از لابی برخی چهره‌های ورزشی نظیر شما و آقای داورزنی برای مخالفت مجلس با گزینه پیشنهادی حسن روحانی مباحثی را مطرح كردند، این موضوع را تایید می‌كنید؟
به هیچ وجه. من این موضوع را به شدت تكذیب می‌كنم و طراحان چنین مباحثی را هم به خدا واگذار می‌كنم. اصلا این بحثی كه می‌گویید با اخلاق ورزش جور در نمی‌آید و متاسفم كه این حرف‌ها را می‌شنوم. اگر نگاهی به صحبت‌های بنده قبل از جلسه رای اعتماد و حتی پیش از معرفی آقای سلطانی‌فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان كنید متوجه می‌شوید كه شخصا ریاست بر وزارت ورزش را حق ایشان می‌دانستم. من پیش از این گفته بودم كه سلطانی‌فر رئیس ستاد ورزش دولت تدبیر و امید بوده و طبیعی است كه حق او باشد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش معرفی شود.

گویا مطرح شده كه یكی از نمایندگان مجلس چنین بحثی را به راه انداخته؟
این اصلا انصاف نیست. خدا را شاهد می‌گیرم كه اگر حتی یك نفر پیدا بشود كه بگوید من اقدامی علیه مسعود سلطانی‌فر كرده باشم روزه سكوت خواهم گرفت و دیگر هیچ‌گاه حرف نخواهم زد. بنده اصلا چنین شخصیتی ندارم. من از جمله افرادی بودم كه بعد از پیروزی آقای دكتر روحانی بارها تاكید كردم كه زحمات افراد را نباید به نفع خود مصادره كرد. آقای سلطانی‌فر در ستاد دولت تدبیر و امید زحمات بسیاری كشیده بود و این حق وی بود كه وزیر ورزش و جوانان شود.

اصلا فكر می‌كنید لابی آدم‌های خارج از مجلس می‌تواند روی رای نمایندگان تاثیر بگذارد؟
به نظرم در چنین مجلسی نمی‌شود و نباید چنین بحثی را مطرح كرد. من این را در ساحت مجلس نمی‌دانم كه بخواهیم برای نمایندگان مردم در آن تعیین تكلیف كنیم یا اینكه آنها بخواهند تحت تاثیر كسی رای خود را به این شكل تغییر دهند. تا آنجا كه من از تلویزیون دیدم نمایندگان موافق و مخالف در مجلس با شجاعت مواضع خود را اعلام كردند و اینكه بخواهیم چنین نسبتی به آنها بدهیم ناجوانمردانه است.

پس چرا چنین بحثی را به شما و آقای داورزنی و حتی امیدوار رضایی نسبت داده‌اند؟
من به جای دیگران صحبت نمی‌كنم اما خودم سال‌هاست با جامعه ورزش زندگی می كنم و خود را جزوی از آنها می‌دانم. هنوز در ورزش روح جوانمردی زنده‌ است و اصلا اعتقادی ندارم كه چنین شایعاتی برآورده از درون جامعه ورزش باشد.در جامعه ما متاسفانه افرادی هستند كه بیمارند و می‌خواهند فضای ورزش را آلوده كنند. همین افراد مغرض اصلا دوست ندارند فضای آرامش را بر ورزش ببیند و دائما ذهنشان درگیر حاشیه‌هاست.

نیت این افراد چیست؟
نیت آنها مشخص است. شاید منافع‌شان تامین نشده یا افكاری در ذهن دارند. همانطور كه گفتم تلاش برای زمین زدن كسی با اخلاقیات ورزش جور در نمی‌آید و البته شاید اصلا این دست اقدامات به سفارش دشمنان باشد.

پنجشنبه شب كه نتیجه آرای رای اعتماد به وزرا اعلام شد و آقای سلطانی‌فر رای نیاورد خیلی‌ها شوكه شدند. در این خصوص چه نظری دارید؟
اتفاقا خود من هم شوكه شدم. كسی فكر نمی‌كرد مسعود سلطانی‌فر برای وزارت ورزش رای نیاورد چون فضای مجلس در مورد وزیر پیشنهادی ورزش كاملا آرام بود و ایشان هم دفاع خوبی در حضور نمایندگان داشت. جدای از این آقای رئیس جمهور هم دفاع بسیار خوبی از سلطانی‌فر انجام دادند. در مورد اینكه مجلس محترم چنین كار و تصمیمی در مورد وی گرفت تنها چیزی كه به ذهنم می‌رسد اینكه احساس می‌كنم از آنجا كه وزارت ورزش و جوانان نهادی برآمده از دل مجلس است قدری نمایندگان مجلس حساسیت زیادی به وزیر آن نشان دادند و به نظر می‌رسد برای وزیر این وزارت‌خانه ویژگی‌های خاصی را درذهن دارند.

بعد از این جریانات نگاه‌ها برای ریاست بر وزارت ورزش دوباره به سمت شما برگشته. صادقانه بگویید با شما صحبتی شده؟
تا این لحظه كه با شما صحبت می‌كنم هیچ صحبتی نشده. من فكر می‌كنم در شرایط كنونی كه چنین شوكی ایجاد شده بهتر است قدری فضا آرام‌تر بشود تا آقای رئیس جمهور بتوانند یك گزینه مثبت و خوب كه با معیارهای مجلس هماهنگ‌تر باشد را انتخاب و معرفی كنند.

اگر صحبتی بشود می‌پذیرید؟
به نظرم در این فضا اگر صحبتی شود باز هم حاشیه‌سازان آن را دستمایه حرف و حدیث‌هایی می‌كنند و می‌گویند فایقی به دنبال گرفتن ماهی از آب گل‌آلود است. به نظرم هرچه فضا در این لحظات آرام‌تر دنبال شود به نفع همه است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز