خبرگزاری کار ایران

فعلا نمونه مشکوکی وجود ندارد؛

هاشمیان: قرار نیست اختیارات‌ خود را به فدراسیون پزشکی بدهیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۱۱

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون تاکید کرد که با وجود تلاش‌های دوستان قرار نیست اختیارات‌مان را به فدراسیون پزشکی ورزشی بدهیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون تاکید کرد که با وجود تلاش‌های دوستان قرار نیست اختیارات‌مان را به فدراسیون پزشکی ورزشی بدهیم.

دکتر احمد هاشمیان در گفت وگو باخبرنگار ایلنا در رابطه با اظهارات اخیر دکتر پورکاظمی مبنی بر اینکه کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال باید به مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه شود، گفت: طبق آیین نامه فدراسیون بین المللی فوتبال کنترل دوپینگ در فوتبال از جمله تصمیماتی است که در خود فدراسیون انجام می‌شو.د بر همین اساس مجمع فدراسیون فوتبال آیین نامه‌ای تصویب کرده که طبق آن کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در بحث دوپینگ مستقل عمل کند ولیمطئمنا در صورتی که اعضای مجمع تصمیم دیگری دراین خصوص بگیرند ما هم تابع آن خواهیم بود.

وی افزود: البته من احساس می کنم همکاران ما درفدراسیون پزشکی ورزشیاز سر دلسوزی اقداماتی برای انتقال کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال به فدراسیون خود می‌کنند اما ما هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم که بخواهیم به مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه شویم. البته خوشبختانه ما درمسیری که می رویم کاملا با فدراسیون پزشکی ورزشی همراه هستیم وتمام گزارشات خود را در اختیار آن ها می گذاریم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که مگر انتقال مجموعه دوپینگ فدراسیون فوتبال چه مشکلی ایجاد می کند که در مواجه با آن مقاومت می کنید گفت:‌یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که این موضوع به وجود می‌آورد این است که مسیر کار به خاطر کند بودن سیستم به طول می‌انجامد و همین موضوع ممکن است به خاطر لحظه‌ای بودن مسائل فوتبال مشکلاتی را برای فدراسیون ایجاد کند. شما فکر کنید در فاصله دو ساعت مانده به یک مسابقه ممکن است زمان و مکان همان مسابقه تغییر کند. مطمئنا در چنین شرایطی ابلاغ این موضوع به فدراسیون و اقدام بعدی آنها زمان بسیاری می برد که ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند.

وی ادامه داد: البته بودن ما درمجموعه فدراسیون فوتبال یک حسن بزرگ دارد که می‌توانیم به صورت لحظه ای به مشکلات باشگاه ها و کل فوتبال کشور رسیدگی کرده و همچنین به صورت گسترده تری کنترل دوپینگ را در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال به فدراسیون پزشکی ورزشی منتقل شود، گفت: در خیلی از کشورهای دنیا ساختار کنترل دوپینگ فوتبال به صورت مستقل است. در کشورهایی نظیر ایتالیا، مجارستان و سوئیس که خود من به این کشورها سفر کرده ام کنترل دوپینگ به سبک ما اتفاق می‌افتد.

هاشمیان در پایان تاکید کرد که فعلا مورد مشکوکی از دوپینگ در کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز