خبرگزاری کار ایران

از سال آینده صورت می‌گیرد؛

کاهش شدید کمک هزینه بلاعوض اسقاط خودروهای فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۹

بنابر پیشنهاد میراث فرهنگی که به تصویب ستاد نوسازی ناوگان فرسوده نیز رسید خودروهای خاص و کلکسیونی می‌توانند با اخذ مجوز از میراث فرهنگی مشمول طرح خودروهای فرسوده و منع تردد در کلان شهر‌ها نشوند.

ایلنا: معاون ستاد نوسازی ناوگان فرسوده گفت: از سال آینده پرداخت کمک هزینه بلاعوض جهت اسقاط خودروهای فرسوده به شدت کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر رضا رجبی در رابطه با طرح ویژه دو ماهه خروج خودروهای فرسوده گفت: در شش ماهه دوم سال، اولویت با طرح خروج خودرو فرسوده بدون جایگزین و اسقاط به روش نقدی است. این در حالی است که این پیشنهاد به منظور حمایت از دارندگان خودروهای فرسوده که اغلب از قشر ضعیف جامعه هستند در ستاد و حمل و نقل سوخت به تصویب رسیده است.

وی در رابطه با جزئیات این طرح افزود: براساس این طرح ویژه که از امروز آغاز می‌شود دارندگان خودروهای فرسوده از سال ۵۶ تا ۷۰ می‌توانند به مراکز اسقاط یا nosazinavgan. ir مراجعه و ثبت نام کنند.

معاون ستاد نوسازی ناوگان فرسوده ادامه داد: به دارندگان خودروهای مدل‌های ۵۶ تا ۶۲ یک میلیون ۳۰۰ هزار تومان به دارندگان خودروهای ۶۳ تا ۶۴ یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان و به دارندگان خودروهای فرسوده مدل ۶۵ تا ۷۰ یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد که در مقایسه با کمک هزینه بلاعوض طرح جایگزینی در سال‌های قبل افزایش داشته است.

رجبی در رابطه با طرح ویژه اسقاط به روش نقدی تصریح کرد: این طرح با ظرفیت ۴۰ هزار دستگاه و به مدت دو ماه انجام می‌شود که فرصت مناسبی برای حمایت از دارندگان خودروهای فرسوده است تا از این طرح استقبال کنند.

وی در رابطه با طرح اسقاط نقدی در سال ۹۲ تاکید کرد: از سال آینده پرداخت کمک هزینه بلاعوض جهت اسقاط خودروهای فرسوده به شدت کاهش پیدا می‌کند. لذا طرح ویژه دو ماهه اسقاط نقدی خودروهای فرسوده آخرین فرصت محسوب می‌شود.

رجبی در رابطه با میزان کمک نقدی جهت اسقاط خودروهای فرسوده گفت: تاکنون ۶۵ هزار خودرو فقط از طرح نقدی ما اسقاط شده‌اند که با افزایش کمک‌های نقدی پیش بینی می‌کنیم این تقاضا افزایش پیدا کند.

وی در رابطه با اسقاط خودروهای دولتی تاکید کرد: از سال ۸۷ خودورهای دولتی بدون یارانه از رده خارج می‌شوند و دستگاه‌های دولتی مشروط به خروج خودروهای فرسوده می‌توانند اقدام به خرید خودروهای دولتی کنند.

وی در رابطه با خودروهای کلکسیونی و خاص افزود: بنابر پیشنهاد میراث فرهنگی که به تصویب ستاد نوسازی ناوگان فرسوده نیز رسید خودروهای خاص و کلکسیونی می‌توانند با اخذ مجوز از میراث فرهنگی مشمول طرح خودروهای فرسوده و منع تردد در کلان شهر‌ها نشوند.

وی در رابطه با همکاری بانک‌ها با ستاد حمل و نقل سوخت در خروج خودروهای فرسوده افزود: ۱۰ هزار شعبه بانک در این طرح همکاری دارند که به یک سیستم و برنامه متمرکز متصل هستند و به صورت آنلاین خدمات رسانی می‌کنند. این در حالی است که امکان دارد در برخی از شعب همکاری لازم صورت نگیرد که مردم می‌توانند به بازرسی شهر یا در ‌‌نهایت به ستاد نوسازی ناوگان فرسوده مراجعه کنند.

رجبی در رابطه با اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده افزود: تا سال ۸۵ اتفاقی در زمینه خروج خودروهای فرسوده رخ نداده بود، لذا در این چند سال تکلیف اسقاطی‌های هر سال و اسقاطی‌های انباشته شده از سال‌های قبل را انجام دهیم که تا کنون ۲۷۰ هزار خودرو سواری اسقاط کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم روند خروج خودروهای فرسوده را به روز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز