خبرگزاری کار ایران

فعال صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مشهد خبر داد:

تاخیر سه ماهه در تصویب نرخ جدید مزد مربیان آموزشگاه‌های رانندگی

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۴۵

چكیده:‌ «افزایش ۲۶ درصدی حقوق مربیان آموزشگاه‌های رانندگی از اردیبهشت ماه سال جاری در کمیته نرخ گذاری مجمع امور صنفی تعیین شده و برای تصویب نهایی به کمیسیون عالی فرستاده شده است.»

رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی مشهد از تاخیر سه ماهه در تصویب نرخ جدید مزد مربیان آموزشگاه‌های رانندگی کشور خبر داد.

«مصطفی ریحانی» در این باره به ایلنا گفت: افزایش ۲۶ درصدی حقوق مربیان آموزشگاه‌های رانندگی از اردیبهشت ماه سال جاری در کمیته نرخ گذاری مجمع امور صنفی تعیین شده است که برای تصویب نهایی به کمیسیون عالی (متشکل از فرمانداری، وزارت صنعت و معدن و تجارت و...) فرستاده شده است.

وی ادامه داد: به دلیل نامه‌ای که از وزارت کشور آمده و در آن بر ثابت ماندن نرخ‌ها تا اطلاع ثانوی تاکید شده است، مزد مربیان آموزشگاه‌های رانندگی کشور در سال جاری تغییری نکرده است که با توجه به تورم ۵۰ درصدی، فشار زیادی را بر آن‌ها وارد می‌کند.

به گفتهٔ آقای ریحانی، مربیان آموزشگاه‌های رانندگی برای یک ساعت کاری با خودرو، حدود ۴۸۰۰ تومان مزد دریافت می‌کنند.

این فعال صنفی در ادامه با انتقاد از بیمه نشدن مربیان توسط آموزشگاه‌های رانندگی، افزود: مربیان آموزشگاه‌های رانندگی باید از بیمه مشاغل آزاد استفاده کنند که به دلیل هزینه‌های بالایش نمی‌توانند. در حالی که اگر مانند رانندگان تاکسی و آژانس، یارانه دولت به آن‌ها نیز تعلق بگیرد هزینه‌هایشان کمتر می‌شود.

رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی در پایان خواستار فراهم شدن شرایط آموزش تخصصی مربیان پیش از شروع به کار آن‌ها شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز