خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

مشکلات امروز کارگران از انفعال آن‌ها در گذشته ناشی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۰

خلاصه: «در سی و چهارمین سالگرد انقلاب کارگران برای ششمین سال پیاپی از حق برگزاری راهپیمایی محروم شدند./ ‌آنچه انقلاب به ما هدیه داده بود امروز در خطر قرار گرفته است.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از فاصله وضع موجود با آرمان‌های انقلاب، عملکرد دولت را به زیان نظام و مردم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن صادقی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کارگر در ورزشگاه شهید معتمدی برگزار می‌شد گفت: در سی و چهارمین سالگرد انقلاب کارگران برای ششمین سال پیاپی از حق برگزاری راهپیمایی محروم شدند.

وی با اشاره به شعارهای کارگران در ابتدای انقلاب، اظهار داشت: ‌آنچه انقلاب به ما هدیه داده بود امروز در خطر قرار گرفته است و حرکت دولت در این مسیر به صلاح نظام و طبقه کارگر نیست.

این فعال كارگری افزود: امروز با دستاوردهای انقلاب فاصله گرفته‌ایم. دولت به جای توجه به حقوق ضعفا، قوانین مربوط به نیروی کار را به نفع سرمایه داران و اقتصاد بنکداری تغییر می‌دهد.

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها تصریح کرد: روز کارگر روز اعتراض است اما صدا وسیما که ادعای ملی بودن دارد حاضر نیست گوشه‌ای از مشکلات کارگران را به نمایش بگذارد و کارگران در این رسانه مظلومند.

صادقی با اشاره به عملكرد صدا و سیما در پوشش اخبار كارگران معترض اروپایی، افزود: ما مخالف نیستیم که خبرنگاران صدا و سیما دوربین بردارند و به خیابان‌های اروپا بروند تا مشکلات کارگران آنان را به تصویر بکشند. آن‌ها همنوعان ما هستند اما انتظار داریم زمانی که کارگران مظلوم «نی‌بر» کارخانه نیشکر هفت تپه و کارخانه نساجی قائم شهر فریاد مظلومیت خود را بلند می‌کنند در صدا وسیما انعکاس پیدا کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری در پایان اظهار داشت: ‌ مشکلات امروز کارگران از انفعال آن‌ها در گذشته نشأت می‌گیرد و رمز موفقیت آنان اتحاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز