خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر خراسان شمالی هشدار داد:

عقلای نظام به فكر تبعات سلب امنیت شغلی كارگران باشند

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۸

مخالفان قانون کار به دنبال آسان کردن شرایط اخراج کارگران به نفع کارفرمایان هستند و باید توجه داشته باشند ادامه این روند امنیت و آرامش را از جامعه کارگری خواهد گرفت.

 یك فعال كارگری در خراسان شمالی معتقد است عقلای نظام باید از امروز تبعات سلب امنیت شغلی و آرامش روانی از جامعه كارگری، با اعمال تغییرات مد نظر دولت در قانون كار را پیش‌بینی كنند.

فرهاد هدایتی، دبیر خانه کارگر خراسان شمالی با تاكید بر اینكه در لایحه ارسالی به مجلس منافع كارگران نادیده گرفته شده است، به ایلنا گفت: مخالفان قانون کار به دنبال آسان کردن شرایط اخراج کارگران به نفع کارفرمایان هستند و باید توجه داشته باشند ادامه این روند امنیت و آرامش را از جامعه کارگری خواهد گرفت.

او با بیان اینکه تدوین این لایحه (اصلاح قانون کار) به سود سرمایه داران است تصریح کرد: اعضای كمیسیون اجتماعی مجلس با مطالعه دقیق لایحه اصلاح قانون كار می‌توانند به تصویری از آنچه در انتظار جامعه كارگری است دست یابند.

این فعال کارگری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با انتقاد از تلاش سازمان تامین اجتماعی برای تغییر قانون تامین اجتماعی تصریح کرد: آنچه که تا کنون در این پیش نویس ارائه شده بیشتر منافع مالی صندوق تامین اجتماعی را مد نظر دارد و «اصلاحی» برای كارگران در نظر گرفته نشده است.

هدایتی در این زمینه ادامه داد: وظیفه تامین اجتماعی خدمت رسانی به بیمه شدگان است و این سازمان نباید با در نظر گرفتن منافع مالی خود به بیمه شدگانش ظلم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز