خبرگزاری کار ایران

نماینده این کارگر در اداره کار:

ضوابط قانونی اخراج کارگر گروگانگیر رعایت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۱۲

چکیده:‌ «‌بهرام.س به اتهام اینکه در محل کار خوابیده، اخراج شده است./ بر اساس قانون کار، برای اخراج کارگر باید سابقه تخلفاتی موجود باشد. اگر ادعای شرکت واحد درست باشد باید برای بار اول و دوم به ایشان اخطار داده می‌شد و نهایتا با نظر مثبت شورای اسلامی کار نسبت به اخراج وی اقدام می‌شد اما این ترتیب رعایت نشده است.»

حسن سعیدی، از فعالان کارگری شرکت واحد که در زمان اخراج «بهرام.س» وکالت او را در اداره کار به عهده داشته است،  از عدم رعایت ضوابط قانونی اخراج این کارگر خبر داد.

«حسن سعیدی» در این باره به ایلنا گفت: «بهرام. س» زمانی به من مراجعه کرد که اداره کار، اخراج ایشان توسط شرکت واحد را تایید کرده بود بنابراین برای او، دادخواستی را برای دیوان عدالت اداری تنظیم کردم ولی دیوان به زیان این کارگر رای صادر کرد.

او با بیان اینکه بهرام. س مسئول ردیف سامانه ۱۰ اتوبوسرانی تهران در میدان شیرپاستوریزه بوده است، افزود: شرکت واحد ۳ شیفت کاری دارد و مسئول ردیف، اتوبوس‌هایی که می‌آیند را تحویل می‌گیرد تا از آن‌ها دزدی نشود و اتوبوس‌های دیگر با آن‌ها تصادف نکنند.

به گفتهٔ آقای سعیدی، بهرام. س به اتهام اینکه در محل کار خوابیده اخراج شده است ولی ضوابط قانونی اخراج برای وی رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: ‌ بر اساس قانون کار، برای اخراج کارگر باید سابقه تخلفاتی موجود باشد. اگر ادعای شرکت واحد درست باشد باید برای بار اول و دوم به ایشان اخطار داده می‌شد و نهایتا با نظر مثبت شورای اسلامی کار نسبت به اخراج وی اقدام می‌شد اما این ترتیب رعایت نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز