خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

"کلاس‌ اولی‌های عشایر" بیشترین حضور در مدارس را داشتند/ موردی از ابتلا به کرونا در مناطق عشایری نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۴۱۲

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین آمار مراجعه به مدارس در پایه اول ابتدایی بوده است و اکثر آنها با میل و رغبت به مدرسه آمدند.

«محمد رضا سیفی» مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق محروم و عشایر توضیح داد و گفت: طبق تحقیقاتی که ما به صورت میدانی از استان‌های مختلف کشور تهیه کردیم دیدیم که بیشترین آمار مراجعه به مدارس در مقاطع اول ابتدایی بوده است و اکثر آنها با میل و رغبت به مدرسه آمدند تا اشکالاتشان را برطرف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور در مدرسه اجباری نیست، گفت: در کنار دانش‌آموزان همکاران ما در مدارس کشور حضور داشتند و بر اساس همان دستورالعملی که داده شده بود، آموزش و رفع اشکال را شروع کردند. هیچ اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه نیست، اما برای نظارت بیشتر تعداد دانش آموزان حاضر در مدارس اغلب به دو گروه در دو ساعت مختلف تقسیم بندی شده است. علاوه بر این باید فاصله‌گذاری فیزیکی به شدت رعایت شود.

سیفی اضافه کرد: اولیا دانش آموزان پایه اول در بازگشایی مدارس و همراهی فرزندانشان شرکت قابل توجهی داشتند، البته جمعیت آنها به گونه‌ای نبوده که خطرآفرین باشد. دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی نداشتند، حضوری در مدرسه رفع اشکال کردند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره ارائه ماسک به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در میان دانش‌آموزانی که به مدرسه می‌آیند، اگر کسی ماسک نداشته باشد مدرسه به آنها ماسک می‌دهد. با اینکه هیچ اجباری برای حضور در مدرسه نبوده اما استقبال خوبی از بازگشایی مدارس شده است.

وی بیان کرد: از طرفی مدیران مدارس اصرار داشتند، اگر دانش‌آموزان و والدینی که قصد دارند برای دید و بازدید به مدرسه بیایند هرگز این کار را نکنند و تنها دانش آموزان برای رفع اشکال به مدرسه بروند.

 سیفی توضیح داد: در مناطق محروم و عشایری سعی شده آموزش‌ها به شکل غیرمستقیم باشد یا حتی کلاس‌هایی برگزار شود. بعضا مواردی وجود داشته که معلمان برای آموزش از منطقه‌ای به یک منطقه دیگر در شهرستان‌ها رفته‌اند تا روند آموزش ادامه یابد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه گزارشی از شیوع کرونا در میان عشایر نداشتیم، گفت:‌ شیوع کرونا در این مناطق نبوده و تا به امروز میان عشایر موردی در خصوص ابتلا به کرونا گزارش نشده است و امیدواریم این اتفاق برای هیچ دانش‌آموزی نیافتد.

وی درباره ضدعفونی کردن مدارس گفت: مدارس برای استقبال از دانش‌آموزان ضدعفونی شد و قرار است، ضدعفونی کردن مدارس هر روز اتفاق بیافتد. لازم به ذکر است که تجمعی صورت نمی‌گیرد و تنها حدود ۲۰ درصد از دانش‌آموزان یک مدرسه آن هم بیشتر در پایه اول به مدرسه می‌روند و همین مساله موجب شد که از نگرانی والدین کاسته شود.

سیفی درباره روند اهدای گوشی‌های هوشمند به دانش آموزان مناطق محروم گفت: تا ۲۲ اردیبهشت سال ۹۹ تعداد ۵۰ دستگاه تلفن همراه به دانش آ‌موزان مناطق محروم استان مازندران، ۵۲ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند در شهر سیرجان، ۱۵ دستگاه تبلت به ارزش ۹ میلیون تومان به دانش آموزان محروم چابهار اهدا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها ۴۵ دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین، ۳ دستگاه گوشی هوشمند، ۱ دستگاه تلویزیون و ۱ دستگاه گیرنده دیجیتال در میانه هدیه شده است. ۲ گوشی هوشمند در گلپایگان، ۱۰ تبلت در امیدیه خوزستان، ۱ دستگاه گوشی هوشمند در جنت مکان گتوند و ۱ دستگاه گوشی توسط معلم تبریزی از جمله کمک‌هایی بوده که از سوی مردم برای دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز