خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگ درختکاری را به فرزندان خود آموزش دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۲۸۰

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری تأکید کرد: دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود توسعه و آموزش دهیم.

به گزارش ایلنا، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«در جهان پیچیده امروز و در روزگار توسعه صنعتی و بحران تغییرات اقلیمی با مخاطرات زیست‌محیطی شدیدی روبرو هستیم.

کم‌آبی، خشک‌سالی و کمبود فضای سبز ازجمله مسائلی است که حیات انسانی و به‌تبع آن محیط پیرامون آموزش‌وپرورش را تهدید می‌کند.

درختان جلوه شکوهمند از آفرینش الهی و نماد آبادی و سرزندگی و زایش و جاودانگی هستند و بخشی از حیات انسانی مدیون این منابع طبیعی در میان زیست‌بوم‌هاست که زیبایی خلق می‌کنند و حیات جاودانه را به ارمغان می‌آورند. آنچه امروز بخش بزرگی از ثروت و دارایی ما را تشکیل می‌دهد، جنگل‌هایی است که به تدبیر و سنت حسنه غرس نهال ایجاد شده و امروز به دلیل این خردورزی و دوراندیشی می‌توانیم از مواهب آن بهره‌مند باشیم. از همین جهت است که رسول مهربانی‌ها پیامبر اعظم (ص) فرموده‌اند: شکستن شاخه‌ای از درخت برابر با شکستن بال فرشته‌ای است.

ما مفتخریم به اینکه هرسال این روز را در کنار دانش آموزان، اساتید و معلمان، دانشجو معلمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور جشن می‌گیریم و کنار یکدیگر با کاشت هزاران نهال به استقبال فردایی بهتر و شکوهمندتر می‌رویم.

فرارسیدن روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا ضمن دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود توسعه و آموزش دهیم و به‌رسم میراث داری وامانت داری، در کاشتن نهال و گسترش آن در ایران اسلامی بکوشیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز