خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

بازنشستگی ۴۰ هزار فرهنگی در سال ۹۶/تاکید بر استمرار خدمت بازنشستگان/ تدوین سند برای مدیریت بحران کمبود نیرو

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۵۳۴

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش از تدوین "سند نیروی انسانی آموزش و پرورش" برای مدیریت بحران کمبود نیرو در سال‌های آتی خبر داد و گفت: چشم انداز این سند 10 ساله و تا پایان برنامه هفتم است.

اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بازنشستگی تعداد زیادی از فرهنگیان طی سال‌های پیش رو و همچنین پیش‌بینی بحران کمبود نیروی انسانی در ۴ – ۵ سال آینده، از قانون برنامه ششم توسعه به عنوان چراغ راه یاد کرد و گفت: قانون تکلیف را روشن کرده است؛ به این ترتیب که مادهٔ ۶۳ قانون برنامه توسعهٔ ۵ سال ششم، دولت را موظف کرده که نیازهای آموزش و پرورش را تامین کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش ادامه داد: بر این مبنا، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی موظف به تامین نیازهای نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش هستند. درخصوص تعداد و نحوه توزیع این تعداد در طول ۴ – ۵ سال آینده اما باید منتظر خروجیِ مهندسی نیروی انسانی بود که از آن با عنوان «سند نیروی انسانی آموزش و پرورش» یاد می‌شود.

چهاربند با اشاره به در جریان بودن روند تهیه و تدوین این سند، گفت: به محض آماده شدن سند که حاوی کمیت و روشهای تامین نیرو است، آن را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه خواهیم کرد. بنابراین تا قبل از نهایی شدنِ سند و چارچوب مهندسی نیروی انسانی، هر اظهار نظر دیگری می‌تواند؛ منشاء یک سری داوری‌ها و ارزیابی‌هایی غلط و غیرمصوب بشود و اختلال ایجاد کند، لذا باید منتظر تصویب «سند نیروی انسانی آموزش و پرورش» در دولت باشیم و سپس آن را مبنای اطلاع رسانیِ صحیح و دقیق قرار بدهیم.

او در تشریح بیشتر سند، اضافه کرد: خروجی مهندسیِ نیروی انسانی «سند برنامه نیروی انسانی آموزش و پرورش» می‌شود. این سند به ما می‌گوید، آموزش و پرورش به چه تعداد نیرو نیاز دارد و روش‌ها و دوره زمانیِ تامین این نیروهای مورد نیاز، چگونه و چه میزان است؟

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش چشم انداز سند را ۱۰ ساله و تا پایان برنامه هفتم عنوان کرد و گفت: معمولاً باید «نیاز» دقیقاً برآورد شود، چراکه این «نیاز» است که مبنای تصمیم گیری است نه تعداد خروجی‌ها. بنابراین باید در مورد نیاز به توافق رسید و این مهم‌ترین مرحله تهیه سند است. توافق بر سر نیاز می‌تواند مبنای مناسبی برای تشخیص کمبود و روش‌های تامینِ کمبود باشد.

چهاربند با بیان اینکه احتمالاً سند تا اواسط شهریور امسال از آموزش و پرورش و از طریق سازمان اداری و استخدامی، تقدیم دولت خواهد شد، ادامه داد: سال ۹۶ حدود ۴۰ هزار نفر بازنشسته می‌شوند، اما برای سال‌های آینده باید ببینیم در قانون بودجه چه تدابیری اتخاذ خواهد شد و سپس متناسب با قانون بودجه، می‌توان مشخص کرد که چه تعداد بازنشسته در سالهای بعدی خواهیم داشت.

وی درباره امکان دعوت به همکاری مجدد بازنشستگان، گفت: تاکید آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی ادامه خدمت کسانی که مشمول بازنشستگی می‌شوند، برابر ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز