خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

شاخص های پنهان توسعه در آموزش و پرورش شکل می گیرد/ اعتدال آغازی است برای به عدالت رسیدن

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۵۹۰

جامعه پذیری افراد و یا تربیت اجتماعی، تولید سرمایه اجتماعی و انسجام اجتماعی از ضروریات حیات زندگی جمعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان های بهشهر و گلوگاه اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان نهاد رسمی در تربیت فرزندان جامعه نقش دارند که این نهاد تربیتی رسمی نیز زیرنظر دولت است.
سیدعلی قاسمی نهادهای فرهنگی دیگر مانند صداوسیما و رسانه و صنوف مختلف در تربیت نیروهای جامعه تاثیرگذارند اما در جامعه ی ما آموزش و پرورش موفق ترین نهاد تربیتی است.
وی به کارکردهای اموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: جامعه پذیری افراد و یا تربیت اجتماعی، تولید سرمایه اجتماعی و انسجام اجتماعی از  ضروریات حیات زندگی جمعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تولید سرمایه فرهنگی را کارنهاد تعلیم و تربیت برشمرد و اضافه کرد: جامعه بایستی انسان هایی را تربیت کند که دارای انسجام باشند و هنجارهای جامعه درونی  به فرهنگ جامعه تبدیل شود و انتقال مواریث فرهنگی نیز از وظایف این نهاد تربیتی است.
قاسمی با بیان اینکه انتقال مواریث فرهنگی از فرهنگ آغاز می شود  خاطرنشان کرد: فرهنگ قانونمندی و حاکمیت قانون از ان مدرسه است و تربیت انسان های فرهیخته و فرحمند اصلی ترین رکن توسعه هرجامعه است.
وی با بیان اینکه شاخص های آشکار و پنهان برای توسعه جامعه وجود دارد افزود: شاخص های پنهان در آموزش و پرورش شکل می گیرد و حاصل آن نقشی بسزا در رشد کشور دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تعلیم و تربیت را امری عینی و خارجی دانست و گفت: آموزش و پرورش نیروهایی را پرورش می دهد که با جهان آینده سروکار دارند که باید به چالش ها و مخاطرات فعلی و در پیش رو آگاه باشند چراکه دنیا ، دنیای چالش هاست مانند چالش محیط زیست، جنگ منابع آب و تحقق اجرای عدالت.
سید علی قاسمی با بیان اینکه آموزش و تربیت از هم جدا نیستند گفت: رفتار ، نوع نگاه ، پوشش و آراستگی معلم  جزو عوامل تربیتی است که بایستی به آن اهتمام جدی داشت.
وی بر تغییر در نوع نگرش و بینش تربیتی تاکید کرد و ادامه داد: خودافزایی ، ارتقای توان علمی در حیطه آموزشی ، تغییر روش و منش(تعامل و روابط سازنده) از اقدامات موثر است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: مدیر مدرسه باید در وهله اول کلاس را درک کرده باشد در غیراینصورت مدیر نمی تواند تعامل خوبی با معلم و دانش اموز داشته باشد چراکه مدیرمدرسه  مسئول اجرای بخش نامه ها نیست بلکه مدیر امام و رهبر مدرسه است.
سید علی قاسمی اضافه کرد: همدیگر را بپذیریم و تحمل انتقادات و اندیشه های مخالف را داشته باشیم.
وی ادامه داد: همواره خیلی  از افراد تلاش کردند اصلاحات را حذف کنند اما کسی نمی تواند هیچ جریان سیاسی را حذف کند.
مدیرکل اموزش و پرورش مازندران از اصل کرامت، برابری، آزادی و تعامل به عنوان پایه های حقوق بشر یاد کرد و گفت: دین اسلام نیز بر این پایه ها تاکید کرد ؛ تعادل سرمایه رشد و اعتدال آغازی است برای به عدالت رسیدن. افراط و تفریط نیز سمی برای جامعه است.
سید علی قاسمی تصریح کرد: دانش اموزان جزو سرمایه های جامعه هستند و باید برای حوزه های تربیتی این سرمایه های اجتماعی با هدف ،  با برنامه  و با ارتقای صلاحیت و توانمندی حرفه ای در این مسیر حرکت کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز