خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد ونجات کشور خبر داد:

آب‌گرفتگی در استان‌های جنوب شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۳۲۰

رئیس سازمان امداد ونجات کشور از آب‌گرفتگی در استان‌های جنوب شرق کشور خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: از یک هفته قبل به استان‌های جنوب‌شرق شامل فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان، جنوب کرمان خراسان جنوبی اعلام آماده‌باش کرده‌ایم تا آمادگی مقابله و مدیریت بحران را داشته باشند.

وی ادامه داد: درحال حاضر آبگرفتگی در این استان‌ها وجود دارد اما مشکل خاصی پیش نیامده است.

سلیمی از شهروندان این استان‌ها خواست از رودخانه‌ها فاصله گرفته و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند تا نیروهای امدادی بتوانند خدمات بیشتری ارائه دهند.

رئیس سازمان امداد ونجات کشور همچنین با اشاره به 18 استان متاثر از برف و کولاک تا ساعت 16 امروز اظهارکرد: تا کنون به 56 محور از این استان‌ها امدادرسانی کرده‌ایم  و 6 هزار و 300 نفر نیز از خدمات امدادی استفاده  کرده‌اند.

وی با تاکید براینکه تاکنون 550 نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند و 4 زن باردار را نیز به بیمارستان منتقل کرده‌ایم، عنوان کرد: 700 تخته پتو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده و 600 بسته اقلام غذایی کنسرو، آب و خرما نیز توزیع کرده‌ایم.

سلیمی با بیان اینکه از 18 استان متاثر، در 15 استان  زنجان، تهران، قزوین،سمنان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، مرکزی، لرستان، همدان، قم ، اصفهان همچنان عملیات امداد و نجات ادامه دارد و در 3 استان دیگر مشکل رفع شده است.

وی از شهروندان استان‌های متاثراز برف و کولاک خواست، اگراین افراد نیاز به اسکان داشته و به مشکل برخورد کردند حتما در 501 پایگاه ثابت ما در کشور استراحت کنند.

رئیس سازمان امداد ونجات کشورهمچنین گفت: شهروندان حتما به توصیه عوامل امدادی و پلیس توجه کنند و اگر مسیری مسدود است اصرار به ادامه مسیر نکنند. همچنین شماره 112 را به خاطر بسپارند و توجه کنند که بدون سیم‌کارت می‌توانند با این شماره تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز