خبرگزاری کار ایران

حضور 10 هزار روحانی در آموزش پرورش

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۵۲۲

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش وپرورش گفت: همکاری های حوزه و آموزش و پرورش درحال نهادینه شدن است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ملکی در نشست دبیران قطب سه کشوری، شامل استان های کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، فارس، بوشهر و ایلام که روز گذشته در قم برگزار شد، با بیان اینکه  موظف هستیم بر اساس سند تحول در آموزش و پرورش حرکت کنیم، اظهارکرد: سند تحول فصل مشترک حاکمیت و مردم است و بر اساس راهکارهایی که در سند تدوین شده، رسالت همه نهادها برای اجرایی کردن تربیت اسلامی مشخص شده است.

دبیرستاد همکاری حوزه های علیمه و آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول فرا دستگاهی است؛ یعنی تکالیف را بر عهده همه مسئولین و سازمان های اجرایی قانون گذاری فرهنگی آموزشی کشور تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: هر فردی باید نقش خود را به خوبی بشناسد و برای اجرای آن تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: برای همکاری بیشتر دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش، باید فهم عمیق تری از سند تحول و مبانی نظری آن در استان ها به دست آید و سپس بر اساس آن گام های مشترک برداشته شود .

ملکی با تاکید بر این که باید به منابع  انسانی پایدار آموزش و پرورش توجه شود، افزود: قریب به یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش فعالیت می کنند که باید این منابع عظیم و توانمند توجه کرد.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش وپرورش به حضور ده هزار روحانی در آموزش پرورش اشاره و بیان کرد: اگر دوره هایی برای مهارت افزایی و توانمندی  روحانیون برگزار شود، بهتر می توان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

وی به نظام مند کردن فعالیّت مشترک دو نهاد اشاره کرد و گفت: در فصل جدید همکاری دو نهاد، باید ظرفیت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را از قوّه به فعل تبدیل کنیم.

ملکی با بیان اینکه تربیت مقوله پیچیده ای است و بهترین منبع تربیتی، قرآن است، افزود: خوشبختانه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش درحال نهادینه شدن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز