خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در چابهار:

هر هزینه‌ای در آموزش و پرورش یک سرمایه است

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۶۵۲

علی‌اصغر فانی در همایش خیرین مدرسه‌ساز سواحل مکران گفت: سواحل مکران لازمه توسعه پایدار و توسعه سرمایه انسانی است.

به گزارش ایلنا، وزیر آموزش و پرورش در همایش خیرین مدرسه‌ساز سواحل مکران در چابهار اظهار داشت: سرمایه کشورها از سه جز تشکیل شده؛ سرمایه انسانی، فیزیکی و طبیعی که مهمترین آن نیروی انسانی است.

فانی افزود: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه است و شاخصه توسعه‌یافتگی جوامع سهم سرمایه انسانی است و آن را آموزش و پرورش تامین می‌کند.

وی خروجی آموزش و پرورش را ورودی جامعه یا دانشگاه دانست و بیان داشت: هر چه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود کم است و هر هزینه‌ای در آموزش و پرورش یک سرمایه است.

فانی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید ۴ استان در اولویت برای حرکت بیشتر توسعه یافتگی قرار دارند که استان سیستان و بلوچستان یکی از آنهاست و در وزارتخانه شورایی در همین راستا تشکیل دادیم که ارگان‌های زیادی در ان عضو هستند و از برکت این شورا اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: برای ارتقا آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان باید دوکار صورت گیرد تأمین فضای کالبدی مدارس و نیروی انسانی متخصص برای تدریس در مدارس.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر معلم متعهد و با شهامت نداشته باشیم به توسعه نخواهیم رسید و نیروی انسانی مهم و تعیین‌کننده است.

فانی ادامه داد: مهمتر اینکه نیروی انسانی برای ماندگاری باید بومی باشد که این مورد در دولت تدبیر و امید پیگیری، اجرا و از اولویت‌های آموزش و پرورش برای ماندگاری نیروها در مناطق بوده است.

وی حضور خیرین در این جلسه را حاوی یک پیام مهم دانست و اظهار داشت: ما همه برای ایران می‌اندیشیم و برای ما فکر و نژاد و مذهب مهم نیست و در خدمت هم هستیم، حضور شما خیرین مدرسه‌ساز افتخاری برای نظام است و نشانه اعتماد شما نسبت به نظام و حاکمیت است.

فانی با ابراز ارادت به ساحت یکایک خیرین مدرسه‌ساز، این مجموعه را یک نهاد مردمی، قابل اتکا و ارزشمند دانست و گفت: من به خیرین افتخار می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز