خبرگزاری کار ایران

انصاری پیشنهاد داد:

شرکت مشترک راه‌آهن و شهرداری تاسیس شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۶۸۷

یک عضو شورای شهر پیشنهاد داد: شرکت مشترک راه‌آهن و شهرداری تهران شکل گیرد سرمایه‌گذاری خارجی نیز برای پیشبرد اهداف این شرکت جذب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل قناعتی در جلسه امروز شورای شهر خطاب به مدیرعامل راه‌آهن گفت: در شهرری و در خط تهران – مشهد یک ایستگاه غیرفعال وجود دارد؛ این در حالی است که مردم منطقه برای مسافرت به مشهد باید به تهران بیایند.

وی ادامه داد: از مدیرعامل راه‌آهن می‌خواهم این ایستگاه فعال شود تا لازم نباشد؛ شهروندان شهرری برای مسافرت به مشهد به سمت تهران حرکت کنند.

در ادامه اقبال شاکری دیگر عضو شورای شهر با بیان اینکه راه آهن در تمامی کشور‌ها مظهر توسعه است و خدمات آن موجب بهبود زندگی مردم می‌شود گفت: زندگی مردم در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران وابسته به همین مسئله است لذا به شهرداران این مناطق اجازه دهید؛ زمین‌های آزادشده را در اختیار گرفته و اقدامات مدیریت شهری را انجام دهند.

غلامرضا انصاری نیز با تاکید بر ضرورت انجام مطالعات فرهنگی و اجتماعی در بررسی‌های مربوط به راه‌آهن اظهار کرد: نگاه اقتصادی صرف به مناطق تهران ظلم است و وجود پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در طرح‌های عمرانی می‌تواند مسائل و مشکلات را تبدیل به فرصت کند.

وی تاکید کرد: مناسب است کمیته مشترکی از کمیسیون‌های مختلف تشکیل شود که مسئله زمین‌های آزاد شده و مشکلات مناطق ۱۷ و ۱۸ را در رابطه با راه آهن به صورت ویژه مدیریت کند.

این عضو شورای شهر پیشنهاد داد: شرکت مشترکی میان راه‌آهن و شهرداری تهران شکل گیرد و فضای سبز آنجا با مالکیت راه‌آهن انجام شود. همچنین با توجه به ظرفیت منطقه شرایط بالقوه‌ای برای شرکت در نظر گرفته و سرمایه‌گذاری خارجی نیز جذب شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز