خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان تهران خبر داد:

تشکیل کارگروه برای پرونده‌های طلاق و خانواده در قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۲۳۰

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: با عنایت به دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در مورد طلاق و پرونده‌های خانواده، کارگروهی در این خصوص در قوه قضائیه تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا، یکصد و ششمین جلسه هیئت نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی با حضور اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این جلسه، تعدادی از گزارشات تنظیمی در خصوص بازدیدهای انجام شده از برخی مراجع قضائی و انتظامی از ناحیه دبیر هیئت مطرح شد و پیرامون آن‌ها بحث‌های کارشناسی لازم صورت گرفت. ضمناً در این جلسه به برخی از معایب و نقایص موجود در خصوص دفاتر خدمات الکترونیکی اشاره شد که رئیس کل دادگستری استان تهران در این راستا طی سخنانی اظهار کرد: از آن‌جائی‌که استفاده از فناوری‌های نوین در دستگاه قضائی امری اجتناب‌ناپذیر است و دفاتر خدمات الکترونیکی نیز در همین راستا ایجاد شده لیکن طبیعی است به جهت تازه تاسیس بودن، این نهاد حقوقی دارای اشکالات و معایبی نیز باشد که ضروری است نقطه نظرات کارشناسان فنی و حقوقی در این رابطه جمع آوری و به مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه منعکس گردد که در آینده هم از جهت فنی و هم از جهت ساختاری اصلاحات لازم به عمل آید.

وی افزود: با عنایت به دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری  در مورد طلاق و پرونده های خانواده ، کارگروهی در این خصوص در قوه قضائیه تشکیل شده و مدیریت دادگستری استان نیز پیشنهادهایی را جهت کاستن از این نوع پرونده‌ها در مراجع قضائی به این کارگروه ارائه نموده است، به عنوان مثال پیشنهاد شده که دادخواست های طلاق قبل از ثبت در شعب دادگاه ها و بدون پرداخت هزینه دادرسی بدواً به مراکز مشاوره ارجاع شود و چنانچه زوجین به سازش نرسیدند آنگاه در قالب رفع نقص، تمبر لازم ابطال و جهت رسیدگی قضائی به شعبه دادگاه ارجاع شود.

گفتنی است پیرامون عملکرد ، معایب و نواقص دفاتر خدمات الکترونیکی از ناحیه تعدادی از اعضای هیئت، مطالبی عنوان شد که پس از انجام بحث و تبادل نظر کافی در نهایت تصمیماتی نیز حسب مورد اتخاذ شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز