خبرگزاری کار ایران

الهه راستگو:

مناصب‌حقوقی فرصتی برای کاهش چالش‌های مردم است، نه ثروت‌اندوزی/ مدیران خاطی باید برکنار شوند

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۸۷۰

رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم برخورد با مدیرانی که با شعار کاهش مشکلات مردم کاهش اموال بیت المال را نشانه می روند تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، الهه راستگو  ماه‌مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) را مناسب‌ترین زمان تفکر درباره وضعیت معیشت نیازمندان دانست و اظهار داشت: اگرچه دستگیری از نیازمندان به کرات در آیات قرآن اشاره شده و حتی سرزنش خدا در روز قیامت مهمترین نتیجه برای بی‌توجهان به آن ذکر شده اما متاسفانه علی‌رغم این تاکیدات دینی با آمار و ارقام قابل تأملی درباره نیازمندان مواجه‌ایم.

وی تعداد خانواده‌های نیازمند تهرانی را بیش از 200 هزار خانواده ذکر کرد و افزود: این در حالی است که در همین شهر تهران بیش از این رقم، میلیاردرهایی زندگی می‌کنند که در صورت اطعام و تحت پوشش قرار دادن یک خانواده هیچ اتفاق و ضرر بزرگ اقتصادی و مالی درباره اموال و دارایی‌شان صورت نمی‌پذیرد.

رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران با بیان اینکه نباید منتظر فرصت برای کمک بود، افزود: اگرچه در ماه‌مبارک رمضان و یا برخی مناسبت‌های مذهبی شرایط بیشتری برای کمک به افراد بی‌بضاعت فراهم می‌شود اما واقعیت آن است که با توجه به افزایش فقر در جامعه که شاید شرایط اقتصادی موجود و یا بیکاری مهمترین دلیل آن باشد با مصادیق بی‌شماری در شهر و جامعه روبروی هستیم که تنها لازم است دستی به سوی‌شان دراز شود.

راستگو با اشاره به عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها در راستای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر گفت: افزایش آمارها و ارقام افراد بی‌بضاعت از یک‌سو و عدم حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد از سوی دیگر پوشش صددرصدی افراد نیازمند را غیرممکن کرده و دولت با برنامه‌ریزی اصولی و حذف برخی مصارف غیرضرور باید شرایط بهتر را برای این افراد فراهم کند.

وی بروز فقر را بنابر علل متفاوت دانست و اظهار داشت: گسترش آمار جرم و جنایت، آسیب‌های اجتماعی، بی‌سوادی، عقب‌ماندگی فرهنگی، مرگ و میر به عنوان نتایج و مظاهر فقر، هر جامعه‌ای را دچار چالش خواهد کرد و لازم است کمک به نیازمندان که همان اولین مرحله پیشگیری از وقوع جرم و جنایت و ارتقاء امنیت است، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه جمعیت قابل‌توجهی از شهر تهران جز یارانه و یا مستمری کمیته‌امداد از هیچ درآمد دیگری برخوردار نیستند، افزود: اینکه چه شده این بخش از شهروندان تهرانی امروز دچار این وضعیت شده‌اند یک مسئله است و چرایی پابرجایی وضعیت نابسامان اقتصادی آنها مسئله دیگری است که باید به آن پاسخ داد.

راستگو بخشی از آمار نیازمندان تهرانی را مرتبط با افراد مهاجر، بی‌هویت و عدم برخوردار از اسناد هویتی نظیر شناسنامه و کارت‌ملی عنوان کرد و افزود: این گروه حتی از دو منبع درآمد حداقلی گروه قبل محروم‌اند و بر این اساس نمی‌توان ادعا کرد فردی که هیچ درآمدی ندارد و به دلایلی هم تاکنون شناسایی نشده مرتکب جرم و خطا نشده و در معرض آسیب‌های اجتماعی نباشد.

وی به اخبار منتشر شده درباره دریافتی بسیار بالای برخی مدیران دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که برخی افراد جامعه به نان شب محتاج‌اند و خرید نان قسطی به رویه‌ای برای این افراد تبدیل شده و تعداد بی‌شمار دیگر نیز در شرایط اقتصاد مقاومتی چرخه زندگی خود را به سختی می‌گذرانند زیبنده نیست، مدیرانی که با شعار کاهش مشکلات مردم به دستگاه‌ها ورود کرده‌اند با بی‌تفاوتی تمام تنها نظاره‌گر مشکلات آنها باشند و کاهش اموال بیت‌المال را نشانه روند.

عضو چهارمین دوره شورای‌شهر تهران با تاکید بر اینکه مناصب و جایگاه های حقوقی فرصتی برای به حداقل رساندن چالش‌های مردم است نه ثروت‌اندوزی، خاطرنشان کرد: قطعا فقدان و یا نظارت حداقلی مهمترین دلیل بروز چنین تخطی اقتصادی است و مسئولان امر علاوه بر پاسخ به چرایی این نظارت ضعیف باید جبران‌گر حقوق تضییع شده مردم باشند.

راستگو خاطرنشان کرد: شایسته است دستور رییس‌جمهور برای پیگیری این موضوع تنها منحصر به دستور نشده و با برکناری مدیران خاطی روبرو شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز