خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نیاز اورژانس هوایی به ۴۵ بالگرد/ ۱۹ هلی‌کوپتر از ارتش اجاره کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۷۷

وزیر بهداشت از نیاز اورژانس هوایی به ۴۵ بالگرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن هاشمی؛ وزیر بهداشت در حاشیه همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: برای کاهش تلفات سوانح جاده‌ای ۱۹ هلی‌کوپتر از ارتش اجاره کرده‌ایم و ۴۵ بالگرد نیز نیاز داریم تا بتوانیم پوشش کامل در این زمینه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوره بعد از تحریم تلاش می‌کنیم؛ ۳۰ فروند بالگرد خریداری و وارد کشور کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در جاده‌های صعب‌العبور زمان رسیدن اورژانس به مقصد را به حداقل برسانیم گفت: اگر بتوانیم این زمان را به ۱۴ دقیقه برسانیم؛ میزان خوبی است.

هاشمی ادامه داد: علت کشته شدن مجروحان سوانح رانندگی در فاصله بین راه رسیدن تا بیمارستان تنها به دلیل کمبودهای حوزه بهداشت و درمان نیست و عوامل متعددی در آن اثر دارد و مردم خود نیز در این زمینه مقصر هستند و باید دانست که نمی‌توان مجروحی که با ضربه مغزی و آسیب‌های شدید جسمی مواجه شده را به راحتی نجات داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه مسئولان حداکثر تلاش را می‌کنند تا آمار کشته‌شدگان رانندگی کاهش یابد اما در این حوزه پیشگیری مقدم بر درمان است و مردم نیز باید مراقب سلامت و امنیت خود باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نزدیک به ۲ هزار آمبولانس وارد ناوگان اورژانس کشور شده است، گفت: پایگاه‌های اورژانس نیز افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر خودروی ایمن، جاده ایمن و مردم با فرهنگ و آشنا به امور سلامت می‌تواند در زمینه کاهش کشته شدگان و مجروحان رانندگی کمک کنند.

هاشمی با بیان اینکه پلیس سال‌هاست آمار و علت بروز سوانح رانندگی را اعلام می‌کند گفت: مهم عزم است که  باید هم در مردم و هم در مسئولان وجود داشته باشد تا به برطرف کردن این معضل مهم کمک شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز