خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

لزوم کیفی‌سازی پژوهش‌ها و خلق ثروت

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۷۹۲

وزیر بهداشت گفت: در انجام کارهای علمی توجه به کیفیت ضروری است و این در حالیست که تخقیقات باید به سمت خلق ثروت هم پیش رود.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی شامگاه سه شنبه در شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که در سالن روزبه زنجان برگزار شد  اثر گذاری انسان ها را دلیل ارزشمندی آنها دانست و گفت: انسان های اثر گذار در تاریخ بشریت جاودانه مانده اند و باعث افتخار ما است که در تاریخ معاصر، شهید شهریاری که اهل استان زنجان بود توانست خدمات ارزنده ای را به کشور در جهت رشد و شکوفایی یکی از بهترین رشته هایی که باعث افتخار و غرور ما ایرانی ها است، ارائه دهد.

وزیر بهداشت ضمن ادای احترام به مقام شهدای 17 شهریور گفت: آنها در ایام جوانی در میدان ژاله سابق و میدان شهدای امروز تاریخی را رقم زدند که 5 ماه پس از آن 22 بهمن ماهی حلق شد که بندهای وابستگی به خارج از کشور را گسست.

هاشمی تأکید کرد: استقلال هر کشور امری بسیار مهم است و رسیدن به استقلال جز با رسیدن به قدرت میسر نیست به صورتی که در دوران گذشته پول و سلاح مظهر قدرت بودند اما در حال حاضر علم و دانش و فناوری مظهر قدرت است.

وزیر بهداشت افزود: اگر علم و دانش در دست دانشمندان باشد نافع است اما اگر در دست سیاست مداران باشد باعث ذلت بخشی از دنیا و منطقه ما می شود.

دکتر هاشمی ضمن تأکید بر اهمیت دانش اندوزی و عمل به علم توسط جوانان افزود: شما جوانان می توانید استقلال را به کشور هدیه دهید زیرا تأکید مقام معظم رهبری بر درون زا بودن و توجه به اقتصاد مقاومتی در واقع رسیدن به استقلال کشور است و باید بتوانیم بدون نیاز به دیگری، روی پای خود بایستیم.

وزیر بهداشت عدم نیاز به دیگری را در دنیای امروز بسیار دشوار دانست و گفت: در زمان هایی که کشور با شرایط سختی روبرو است کشور باید بتواند روی پای خود بایستد بدون اینکه به رفاه و آسایش مردم آسیبی برسد اما هنوز تا آن نقطه فاصله زیادی داریم و با توکل به خدا و استفاده از استعداد خدا دادی این امر حاصل خواهد شد.

هاشمی با اشاره به دیدار اخیر خود با یکی از اساتید دانشگاه ام آی تی آمریکا گفت: ایشان با داشتن 67 سال سن بیش از 1 هزار و 300 مقاله آی اس آی، 1 هزار اختراع و بیش از 300 شرکت دانش بنیان را دارد  و دارای بالاترین جوایز از سازمان ها و مجامع علمی دنیا و به عنوان اولین شخصیت علمی مهندسی دنیا مطرح است و در بین شما جوانان اطمینان دارم که افرادی هستند که در آینده می توانند همانند این دانشمند خدمات ارزنده را به ایران و جامعه بشری ارائه دهند.

وزیر بهداشت به جوانان توصیه کرد که در زندگی الگو های برتری را انتخاب کنند و توجه زمان و لزوم استفاده مفید از آن و همچنین هدر ندادن زمان را بسیار مهم عنوان کرد.

دکتر هاشمی در خصوص هدر ندادن زمان در طول زندگی مثالی زد و گفت: دوست بنده دکتر غلامعلی پیمان که اصالتا شیرازی هستند 2 سال پیش به عنوان دانشمند برتر آمریکا در رشته چشم پزشکی از رییس جمهور آمریکا جایزه خود را دریافت کرد که بیش از 900 مقاله آی اس آی و بیش از 150 اختراع بین المللی دارد.

وزیر بهداشت بر لزوم غنیمت شمردن وقت و فرصت به دست آمده برای دانشجویان و شرکت کنند گان در این کنگره تأکید کرد و گفت: در کشور های پیشرفته، شخصیت های علمی دارای یک زندگی و محل کار بسیار ساده با یک پوشش معمولی هستند اما در علمی که در آن تخصص دارند در دنیا دانشمند برتر هستند.

هاشمی عالم علم را بی انتها دانست و گفت: در ادامه زندگی هیچ یک از امور مادی و شهرت، باعث آرامش انسان نمی شود زیرا اینها جزء خیالات و تصورات است و تنها چیزی که می توان به آن افتخار کرد اثر گذاری انسان برای مردم، کشور و دنیا است.

وزیر بهداشت افزود: یکی از شادترین لحظات زندگی یک انسان طالب علم این است که هر هفته یا هر ماه یکی از آثار علمی او در یکی از منابع علمی معتبر دنیا چاپ شود. 

دکتر هاشمی وضعیت نا مناسب فرهنگی موجود را بخشی از فرآیند جهانی شدن و مدرنیزاسیون دانست و گفت: تکنولوژی و مدرنیسم همواره با عوارضی همراه هستند و آنهایی موفق هستند که از ابزار و شرایط بهترین بهره برداری را کنند.

وزیر بهداشت گفت: برگزاری همایش ها و کنفرانس ها فرصتی است تا افراد، دوستان خوبی را از لحاظ علمی در داخل و خارج از کشور پیدا کنند و در انجام کارها و آثار مهم با هم مشارکت داشته باشند و عرضه کارهای فاخر علمی در دنیا نیازمند همکاری و مشارکت دانشمندان است و نمی توان به صورت انفرادی کارهای مهم علمی را انجام داد.

هاشمی گفت: هر قدر در عرصه های علمی، آموزش و نوآوری به حال دیگران غبطه بخورید ارزشمند است و باور داشته باشید که می توانید و از نظر روانی این باور به وجود بیاید که شما می توانید.

وزیر بهداشت از حرکت تحقیقات به سمت تولید ثروت به عنوان یکی از اصول بدیهی یاد کرد و گفت: شما دانشجویان می توانید شرکای خوبی برای اساتید در شرکت های دانش بنیان باشید و بخشی از وقت خود را در آزمایشگاه و صنعت سپری کنید.

هاشمی نقش دانشجویان را در تولید سالانه 37 هزار مقاله در کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در انجام کارهای علمی بر کیفیت توجه کنید و لازم است که در انجام تحقیقات، اخلاق مداری به عنوان شرط اصلی در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت انجام تحقیقات را یکی از علائقی دانست که باعث آرامش گرفتن دانشمندان می شود و افزود: انجام تحقیقات منحصر به سن یا سنین خاصی نیست و جالب است هر چه سن افراد بیشتر می شود علاقه و عشق برای تحقیق و پژوهش فزونی می یابد و لازم است تا این امور در داخل کشور انجام شود و باعث خدمت به ایران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز