خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

رونق توریسم تجاری در بانه یک فرصت خوب برای کردستان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۶۴۷

با وجود درآمد نسبتا مناسب شهرداری در بانه متاسفانه از این ظرفیت در جهت نوسازی و فضاسازی در شهر به خوبی استفاده نشده است و جا دارد شهرداری و شورای شهر نسبت به این مسئله حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان رونق توریسم تجاری در بانه را یک فرصت خوب دانست.

به گزارش ایلنا از کردستان، آشناگر در نشستی با فعالین سیاسی و اجتماعی شهرستان بانه گفت: باید تلاش شود رونق توریسم را حفظ و مسافرین را برای اقامت و تجدید سفر تشویق کنیم.

وی افزود: با توجه به تاثیر منفی قانون گریزی در همه بخشهای جامعه، امید است سازمانهای مردم نهاد در آموزش و گرایش مردم به قانون گرایی تلاش کنند.

آشناگر با تاکید بر اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های ویژه و برجسته‌ای است، گفت: تقویت و بهره‌مندی از فرصت‌های تجاری و بازرگانی در بانه امری ضروری است.

وی بخشی از سهم تامین اشتغال در استان را مربوط به حوزه بازرگانی دانست و افزود: دستگاه‌های متولی این امر باید در جهت تسهیل تجارت و برداشتن موانع در راه توسعه بخش مبادلات تجاری در شهرستان بانه تلاش کنن.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به تولید ثروت زیاد در بانه به نسبت دیگر شهرهای استان اشاره کرد و گفت: ضروری است بخشی از این تولید ثروت به سمت فعالیت‌های تولیدی سوق داده شود که این مهم با همکاری مردم، مسوولین و سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: توسعه نیافتگی بخش صنعت و نبود کارگاه‌های تولیدی از مشکلات عمده شهرستان است و شایسته است تقویت این بخش دغدغه اصلی مسئولان باشد.

وی با انتقاد از مبلمان و چیدمان نامناسب شهری در بانه، افزود: با وجود درآمد نسبتا مناسب شهرداری در بانه متاسفانه از این ظرفیت در جهت نوسازی و فضاسازی در شهر به خوبی استفاده نشده است و جا دارد شهرداری و شورای شهر نسبت به این مسئله حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه با یادآوری فرموده مقام معظم رهبری که استان کردستان یک استان فرهنگی است، گفت: یکی دیگر از بحث‌های که در شهرستان بانه کمتر به آن توجه شده است وجود مجتمع‌های فرهنگی و هنری است، که باید مردم و مسوولین کمک کنند این نقیصه را برطرف کنند.

آشناگر تامین آب شرب شهر بانه را یکی دیگر از مشکلات و معضلات این شهر دانست که باید مورد توجه همه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد و ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از سد مخزنی عباس آباد در سال آینده این مشکل رفع شود.

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: متاسفانه حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی شهر بانه بصورت ساخت و سازهای غیر مجار انجام شده این شاخص خوبی برای این شهر نیست و نشان دهنده عدم تمایل شهروندان به قانونگرایی است.

وی افزود: با توجه به تاثیر منفی قانونگریزی در همه بخش‌های جامعه امیدواریم سازمان‌های مردم نهاد در آموزش و گرایش مردم به قانونگرای تلاش کنند.

آشناگر در پایان گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید ارتباط خود را با نهادهای حاکمیت برقرار کنند و مسئولین هم با نگاه حمایتی به NGO‌ها توجه نمایند و این مهم را فرصت بسیار خوبی برای شناسایی و رفع ضعف‌ها قلمداد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز