خبرگزاری کار ایران

پیام زنگنه به همایش تخصصی ارتقاءتوان ساخت داخل ۱۰ پروژه تجهیزات راهبردی صنعت نفت:

آغاز رهایی از وابستگی صنعت نفت به تولیدات خارجی / منتظر اخبار خوش صنعت نفت در زمستان ۹۳ هستم

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۷۴

ساخت ۱۰ قلم کالا نفت با نگاه دانش بنیان تولید کالا آغازی بر رهایی از وابستگی به تولیدات خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر نفت ضمن ابرازقدردانی از سازندگان داخلی، صنعت گران، شرکت های دانش بنیان و صاحب نظران گفت: این جانب به عنوان خدمتگذار صنعت نفت در کنار صنعتگران در سالی که با نام عزم ملی و مدیریت جهادی آراسته گردیده است و با توجه به راهبردهای تعیین شده از جانب مقام معظم رهبری وتکالیف تعیین شده در قوانین بالادستی برای وزارت نفت تمام توانایی خود را صرف اقتدار صنعت نفت خواهم کرد و در این مسیر به نشانه درخواست همکاری دست مدیران و کارکنان صنعت نفت و سازندگان کالاهای راهبردی این صنعت را می فشارم. تا با هم افزایی، صنعت نفت را پویا و موثر به پیش ببریم و با نگاه درون و اعتماد به توان موجوددر کشور واستفاده ازفناوری های نوین به بالاترین سطح دست یابیم.
وی افزود: بایستی این واقعیت تلخ را پذیرفت که علیرغم گذشت بیش از ۱۰۰ سال از اکتشاف و استخراج نفت در کشور هنوز بخشی ازنیازهای مهم و استراتژیک صنعت نفت در داخل کشور ساخته نمی شودو از بیرون مرزها تهیه و تامین می شود.
زنگنه در پاسخ به این سوال که چگونه می توان معضل نیازمندی صنعت نفت به خارج ازکشور را حل کرد، تصریح کرد: پاسخ این سوال در اراده جمع صنعت گران، سازندگان داخلی، شرکت های دانش بنیان و صاحبانظران نهفته است.
وی افزود: موضوع ساخت داخل ۱۰ قلم کالا و تجهیزات راهبردی صنعت نفت با نگاه دانش بنیان تولید کالا و با قدرت طراحی ساخت درداخل کشور را باید آغازی بر رهایی از وابستگی صنعت نفت به تولیدات خارجی دانست.
وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که حرکت بالنده وتوقف ناپذیر ساخت داخل تمام گستره صنعت نفت را پوشش خواهد داد.
وزیر نفت گزارش اعلام شده معاونت پژوهش و فناوری و شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران استقبال سازندگان جهت ساخت داخل کالا وتجهیزت پروژههای دهگانه طبق آنچه برنامه وزارت نفت بوده را دلگرم کننده و امیدبخش دانست.
وی خاطرنشان کرد: شرکت نفت ضمن رعایت کلیه نکات قانونی وحقوقی تمامی زمینه های لازم جهت انجام مناقصه تهیه سازندگان برتر در پروژه ها و نهایتا انعقاد قراردادرا فراهم نموده و به زودی این مهم در صنعت نفت رخ خواهد نمود.
وزیر نفت تاکید کرد: کسب موفقیت در این رویداد عظیم صرفا منوط به همکاری و همبستگی تمام حلقه های این زنجیره خواهد بود.
وی اظهار داشت: بی صبرانه منتظر اخبار خوش صنعت نفت در زمستان ۹۳ هستم که زمینه ساز تحول جدی در صنعت و اقتصادکشور خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز