خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن بزرگ مبعث در عتبات

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۰۰۰

دفتر نمایندگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در کشور عراق، مراسم باشکوه جشن بزرگ عید مبعث را با حضور پرشور و باشکوه زائران ایرانی حاضر در شهرهای کاظمین، نجف اشرف و کربلای معلی برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، مراسم باشکوه جشن بزرگ عید مبعث را با حضور پرشور و باشکوه زائران ایرانی حاضر در شهرهای کاظمین، نجف اشرف و کربلای معلی برگزار می‌کند.

براساس این گزارش، این مراسم با حضور سخنرانان و مداحان مطرح کشور در روزهای جمعه و شنبه با حضور زائران حرم حسینی در جوار حرم حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، امام علی (علیه‌السلام) و امامین جوادین (علیه‌السلام) برگزار خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، جلسه هماهنگی برگزاری اعیاد مبعث و میلاد سیدالشهدا با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی و معاون تولیت آستان مقدس حسینی برگزار شد.

در این جلسه سید جعفر موسوی، معاون تولیت آستان مقدس حسینی با اشاره به برنامه‌های خوب مختص ایرانی‌ها در حرم مطهر امام حسین و پایبندی به زمان مقرر، برگزاری مراسم جشن مبعث را صبح روز 27 رجب عنوان کرد.

معاون آستان مقدس حسینی با اشاره به همزمانی جشن‌های میلاد امام حسین(ع) حضرت اباالفضل(ع) و امام سجاد(ع) با جشنواره فرهنگی بین المللی ربیع الشهاده گفت: جشن‌هایی که با حضور ایرانی‌ها در صبح روز ولادت آن ذوات مقدسه برگزار می‌شود، می‌تواند اغنا کننده زائران ایرانی باشد.

در این جلسه نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا نیز از همکاری‌های آستان مقدس حسینی تشکر کرد و گفت: توجه و اهتمام ویژه به رعایت زمانبندی برنامه‌ها و همکاری با خادمان آستان مقدس حسینی همواره در دستور کار ما بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجتی با اشاره به حضور پر شور زائران ایرانی در حرم حسینی خواستار هماهنگی بیشتر سایر خادمان شد.

این گزارش حاکی است،‌ به مناسبت 27 رجب سالروز مبعث پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله جمعی از زائران بسته‌های شکلات را آماده کردند.

این گزارش می‌افزاید، زائران کاروان های اعزامی به عتبات عالیات که خود نمی‌توانستند در ایام مبعث پیامبر نور و رحمت در کربلا حاضر باشند، برای بهره مندی از ثواب زیارت امام حسین و در روز مبعث و شریک شدن در ثواب حضور زائران در مبعث اقدام به بسته بندی شکلات و پارچه های تبرکی این جشن کردند.

قرار است این بسته های شکلات و پارچه تبرکی آستان مقدس حسینی صبح روز عید مبعث در مراسم جشن باشکوهی که به همین مناسبت برگزار می شود توزیع گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز