خبرگزاری کار ایران

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج:

فعالیت‌های مراکز درمانی و پزشکی هلال احمر در عراق ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۶۷

در این مدت تیم پزشکی جمعیت هلال احمر در داخل کشور در مرزهای استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه حضور یافت که طبق آمار ۴۹۵ هزار زائر در مسیر رفت از خدمات پزشکی استفاده کرده‌اند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج از ادامه فعالیت‌های مراکز درمانی و پزشکی هلال احمر در خاک عراق و ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی حیدری به ارائه گزارشی از خدمات پزشکی جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی پرداخت و گفت: همزمان با آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم در داخل و خارج کشور به ارائه خدمات درمانی پرداخت.

وی افزود: امسال شاهد حضور بی‌نظیری از زائران اربعین حسینی بودیم که در طول تاریخ سابقه نداشته است در همین راستا جمیعت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز با تمام توان و تمام قد در این عرصه وارد شد و خدمات پزشکی مختلفی را به زائران ارائه کرد.

حیدری تصریح کرد: در این مدت تیم پزشکی جمعیت هلال احمر در داخل کشور در مرزهای استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه حضور یافت که طبق آمار ۴۹۵ هزار زائر در مسیر رفت از خدمات پزشکی استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: در عراق نیز ۷ چادر پزشکی در مسیر رفت نجف کربلا دایر کرده بودیم که در هر چادر ۱۲ نفر شامل ۴ پزشک، ۴ پرستار، ۲ امدادگر و ۲ اورژانس مستقر بود.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج، درباره آمار خدمات ارائه شده به زائران در عراق گفت: به دلیل ازدحام جمعیت و مراجعات بیش از حد زائران به چادرهای هلال احمر؛ از این‌رو امکان آمارگیری از تیم پزشکی گرفته شده بود و تنها خدمات درمانی به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه می‌شد.

وی افزود: هر روز از ساعت ۵ صبح تا ۲۴ شب شاهد حضور صف‌های طولانی زائران در مقابل چادرهای جمعیت هلال احمر بودیم و هرگز امکان آمارگیری از سوی پزشکان برای ثبت در پرونده بیماران وجود نداشت، از این‌رو نمی‌توانیم آمار دقیقی را ارائه کنیم.

حیدری تصریح کرد: در این مدت ۲۴ آمبولانس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مسیر نجف کربلا مستقر بود که در صورت نیاز زائران را در این مسیر به مراکز درمانی و بیمارستانی نجف و کربلا انتقال می‌دادند.

وی افزود: طبق برنامه سابق از گذشته دو درمانگاه ثابت درمانی در کربلا داشتیم که افزون بر آن دو درمانگاه دیگر به این مجموعه در کربلا افزوده شد و دو درمانگاه هم سیار فعالیت می‌کردند که در این درمانگاه‌های سیار ۶۰ نفر از اعضای تیم پزشکی حضور داشتند که یکی از این درمانگاه در خیابان جمهوری شهر کربلا و دیگری در حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام) مستقر بود.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج گفت: همچنین یک تیم پزشکی از هلال احمر در خیابان نباء در شهر نجف اشرف مستقر بود که در طول یک شیفت سه پزشک در این مرکز حضور داشتند و به صورت رایگان خدمات پزشکی را ارائه می‌دادند.

وی افزود: در طول این مدت ۳۲۰ نیروی امدادی در داخل ایران و خاک عراق حضور داشتند که این حجم کار برای جمعیت هلال احمر در طول ده سال فعالیت پزشکی، سابقه نداشته است و می‌توان آن را بی‌نظیر دانست.

حیدری تصریح کرد: یکی از نکات برجسته و تاثیر گذار این حرکت عظیم کاروان پیاده اربعین حسینی این بود که اعضای تیم پزشکی که این مدت به صورت شبانه‌روزی به زائران خدمات ارائه می‌کردند و گاهی زمان استراحت آن‌ها از دو تا سه ساعت فراتر نمی‌رفت، در تماسی که با ما داشتند اعلام کردند از هم‌اینک برای خدمت‌رسانی سال آینده زائران اربعین حسینی آمادگی داریم.

وی اظهار کرد: امیدورایم این خدمات ارائه شده پزشکی ناچیز را حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) از ما بپذیرید و نام پزشکان ما را در لیست زائران حسینی خود قرار دهد که این افتخار بزرگ برای همیشه در تاریخ باقی بماند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج یادآور شد: تیم پزشکی هلال احمر تا روز سه‌شنبه خدمات درمانی خود را ادامه خواهد داد و زائران عزیز در داخل خاک عراق هرگز در این خصوص نگرانی نداشته باشند و امیدواریم که همه زائران عزیز در سلامتی کامل و با آرامش به شهرهای خود بازگردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز