خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) خبر داد:

افتتاح بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور در شاهچراغ(ع)

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۱۶۷

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) گفت: بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور به نام مبارک امام خمینی(ره) در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در لحظه تحویل سال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت‌الله سیّدعلی‌اصغر دستغیب شامگاه امروز  سه شنبه 26 اسفند ماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این حرم مطهر از دیرباز محل توجه قلوب تمام ارادتمندان به پیامبر اکرم(ص) و خاندان وی بوده است گفت: در سال‌های گذشته با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) برای شیراز برای ارتقای این جایگاه تلاش شده است.

وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته آستان مقدس احمدی و محمدی از نظر توسعه در شرایط بسیار خوب و مطلوبی قرار گرفته است همچنین که  توسعه آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و گسترش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مجموعه حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته است.

آیت‌الله دستغیب در ادامه سخنان خود  از افتتاح صحن جدید حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور خبر داد و بیان کرد: این صحن همزمان با تحویل سال جدید افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور است که به نام مبارک امام خمینی(ره) نامگذاری شده افزود: آبادی  آستان‌های مطهر و فضاهای معنوی بستگی به حضور مردم و توجه بیشتر ارادتمندان به این بزرگواران دارد.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه با ساخت و بهره‌برداری از این شبستان و صحن جدید 21 هزار مترمربع بر فضای حرم افزوده می‌شود عنوان کرد: قرار است در آینده طرح 57 هکتاری توسعه حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیبدعلاءالدین حسین(ع) به سرعت اجرا شود.

وی گفت: در ایام نوروز و مناسبت‌های ویژه نیز سخنرانان و مداحان مختلفی در حرم برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود را ارائه می‌دهند که بروشورهای لازم راهنمایی‌هایی برنامه ها در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)با بیان اینکه شبستان جدید حرم مطهر با 12 هزار مترمربع فضای مسقف از ابتدای سال 1394 به بهر‌ه‌برداری کامل می‌رسد تصریح کرد: مدت زمانی دو ماهه برای برطرف کردن عیب‌ها و اشکالات احتمالی این شبستان تعیین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز