خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر:

۶۶ هزار مادر باردار در غزه نیازمند کمک صلیب سرخ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۵۴۵

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران گفت: نهادهای بین المللی در برابر جنایات جنگی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و نقض حقوق بشر در غزه ورود جدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وینسنت کاسارد، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران که به‌منظور توسعه همکاری‌های مشترک و مسائل منطقه برگزار شد‌، رسیدگی به موارد نقض حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: صلیب سرخ جهانی تلاش خود را برای برقراری آتش بس در غزه و آزادی بی‌قید و شرط اسرا و کمک به مردم مظلوم غزه به‌کار گیرد‌.

وی افزود: رعایت قوانین حقوق بین‌المللی بشردوستانه، راهکار برون‌رفت از این شرایط است و صلیب سرخ می‌تواند به عنوان یک نهاد بین‌المللی بی‌طرف، در راستای برقراری صلح گام بردارد.

کولیوند خاطرنشان کرد: هلال احمر به دنبال کار سیاسی نیست و به وظیفه ذاتی خود که کمک به محرومان و حفظ کرامت انسان‌ها است و در جهت تسکین آلام بشری عمل می‌کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: رژیم صهیونیستی در حال ظلم کردن در غزه است و اجازه ارائه خدمات بشردوستانه صلیب سرخ در غزه را نمی‌دهد و به هیچ کدام از قوانین بین‌المللی هم پایبند نیست.

کولیوند ادامه داد: هلال احمر و صلیب سرخ به عنوان نهادی برای کمک به مجروحان و آسیب‌دیدگان باید به وظیفه خود در این درگیری‌ها عمل کند و  کسی نباید مانع انجام این اقدام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ۱۰ هزار نفر از مجروحین در غزه که نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه صلیب سرخ و هلال احمر هستند، از دریافت هر گونه کمکی محرومند.

کولیوند عنوان کرد: ۶۶ هزار مادر باردار در غزه نیازمند کمک صلیب سرخ هستند، ولی برای انجام این اقدامات مانع ایجاد شده است و هیچ جای امنی برای آنها وجود ندارد و درگیر آوارگی، بیماری و گرسنگی هستند.

وی با بیان این که بخش عمده‌ای از کمک‌های بشردوستانه در بندر العریش مصر به دلیل تاخیر در ارسال در حال از بین رفتن هستند، افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ باید اقدامی برای رفع این مشکل کند. نهادهای بی‌طرف بین‌المللی باید به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در سوریه که نقض حقوق بین‌الملل بشردوستانه است، واکنش نشان دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین بیان کرد: مباحث توانبخشی یکی از الزامات جامعه امروز است و اگر تجارب سایر کشورها در کنار تجارب هلال احمر ایران قرار بگیرد، می‌تواند در ارائه خدمات با کیفیت بیشتر موثر باشد. 

وینسنت کاسارد، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هم در ادامه این دیدار گفت: حمله به کنسولگری ایران در دمشق در کمیته بین المللی صلیب سرخ بررسی شد و ایران می‌تواند در این خصوص از خدمات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ استفاده کند.

وی افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شرایط کنونی غزه نگران افراد غیرنظامی است و اگر شرایط خطرناک‌تر شود کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آماده ارائه خدمات است و در کنار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد هلال احمر آماده همکاری با هلال احمر ایران هستیم. همچنین پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی در زمینه توانبخشی با همکاری مشارکت صلیب سرخ و هلال احمر ایران در تهران را داریم تا سایر جمعیت‌های ملی در این کنفرانس شرکت و ظرفیت‌های هلال احمر در حوزه توانبخشی به سایر جمعیت‌های ملی معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز