خبرگزاری کار ایران

رئیس هلال احمر ایران مطرح کرد:

چالش‌ها و فرصت‌های فراروی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۸۰

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نشست رهبران جمعیت‌های ملی در ژنو به بیان توضیحاتی در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های فراروی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تدوین استراتژی جدید پرداخت.

به گزارش ایلنا، روز گذشته در نشست رهبران جمعیت های ملی از پیشنهادات کلیدی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه چالش‌ها و فرصت‌های فراروی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تدوین استراتژی جدید استقبال شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در این نشست گفت: چالش‌های فراروی کمیته صلیب سرخ از نظر جمعیت هلال احمر ایران  لزوم خروج کمیته صلیب سرخ از چارچوب ماموریت‌های سنتی خود، مساله کاهش اعتماد به کمیته در سطح منطقه ای و جهانی در مقایسه با سنوات گذشته، انحصار و محدودیت پستهای کلیدی کمیته در سطوح حاکمیتی و مدیریتی کمیته به تعداد محدودی از کشورها و کاهش بی سابقه بودجه و منابع مالی کمیته  و لزوم توجه بیش از پیش کمیته به مخاصمات در فضای سایبری و تمرکز بر چگونگی ادامه ماموریت خود در این حوزه است.

وی همچنین بر فرصت‌های پیش روی کمیته از دیدگاه جمعیت هلال احمر ایران تاکید کرد و توضیح داد: حمایت بیش از پیش کمیته از کارکنان و داوطلبان جمعیت‌های ملی جهت مشارکت در دوره‌های بین‌المللی، آموزش تخصصی در برخی از حوزه‌های ماموریتی کمیته صلیب سرخ از جمله دوره آموزشی مخاطرات ناشی از مین، بازپیوند خانواده و... و فرصت تقویت نقش کمیته صلیب سرخ در پیشبرد دیپلماسی بشردوستانه به‌ویژه در موضوعاتی نظیر کاهش و تخفیف آثار منفی ناشی از تحریم‌ها بر اقدامات و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت‌های ملی تحت تحریم از جمله فرصت‌هایی است که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ باید آنها را جدی بگیرد.

به گفته این مقام مسئول، تمرکز بیشتر کمیته صلیب سرخ بر ظرفیت‌های داوطلبان و جوانان جمعیت‌های ملی در برنامه مشترک کمیته با جمعیت‌های ملی در سطح ملی و بین‌المللی فرصت مهم دیگر برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی است.

این نظرات در تدوین استراتژی جدید کمیته بین المللی صلیب سرخ که هدف از برگزاری این نشست بوده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد و ماردینی، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از نظرات و پیشنهادات  هلال احمر ایران استقبال کرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر، رئیس جمعیت هلال احمر ایران برای شرکت در نشست گفت‌وگوی رهبران ارشد شرکای کاری اصلی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ژنو به سرمی‌برد.

در این نشست، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از حدود ۴۰ جمعیت ملی که شرکای اصلی آن به شمار می‌آیند، دعوت به عمل آورده است تا در خصوص مسائل پیش رو در زمینه بحران‌هایی که در حال حاضر در کشورهای مختلف جهان وجود دارد و نحوه مقابله با آن و همچنین تهیه استراتژی جدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز