خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد:

بازسازی صحنه جرم زورگیری در بزرگراه صدر + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۲۸۹

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از منتشرکننده فیلم وقوع زورگیری در بزرگراه صدر تشکر کرد و گفت: انتشار این تصویر در شناسایی متهمان به همکاران انتظامی کمک کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن چند نفر در بزرگراه صدر با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری از سرنشینان یک خودروی سواری کردند و در ادامه ویدیو نیز صدای تیراندازی شنیده شد که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در همان روز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که تیراندازی از سوی سارقان نبوده و یکی از ماموران نظامی حاضر در محل سرقت، برای جلوگیری از فرار سارقان اقدام به‌ تیراندازی کرده است.»

این مرکز همچنین روز گذشته از دستگیری متهمان وقوع جرم زورگیری در بزرگراه صدر توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد. در همین راستا، صبح امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین) بازسازی صحنه جرم با حضور سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی پایتخت، سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران، جمعی از نیروهای پلیس و متهمان پرونده در بزرگراه صدر، زیر پل طبقاتی در مسیر غرب به شرق، نرسیده به خروجی بلوار قیطریه، انجام شد.

بازسازی صحنه جرم زورگیری در بزرگراه صدر + عکس

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ پس از از بازدید از صحنه جرم و صحبت با متهمان و شاکیان پرونده، در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع زورگیری در بزرگراه صدر، ما از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را بگیرد، سپاسگزاریم، چراکه انتشار این تصویر در شناسایی متهمان به همکاران انتظامی کمک کرد.

وی افزود: زمانی که از طریق سامانه ۱۱۰ از وقوع این جرم‌ مطلع شدیم، توانستیم با تلاش شبانه‌روزی کاراگاهان پلیس آگاهی پایتخت در کمتر از ۲۴ ساعت این افراد را در مخفیگاه‌شان دستگیر کنیم. البته این افراد به دلیل ترس از شناسایی شدن، از تهران فرار کرده و در استان دیگری مخفی شده بودند و ارتباطات خود را نیز قطع کرده بودند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: با وجود متواری شدن متهمان، تجربه بالا و تجهیزات نیروی پلیس باعث شناسایی سریع، دستگیری و انتقال این افراد شد. با دادستانی تهران هماهنگ شده است که این پرونده در اسرع وقت رسیدگی شود و حتما مجازات سنگینی برای این مجرمان و سایر افرادی که در سطح تهران بزرگ به زورگیری و سرقت‌های خشن دست بزنند، در نظر گرفته خواهد شد.

بازسازی صحنه جرم زورگیری در بزرگراه صدر + عکس

محمدیان درباره شنیده شدن صدای تیراندازی در فیلم منتشرشده از این زورگیری نیز توضیح داد: تیراندازی توسط یک مامور نظامی انجام شده که البته در لحظه وقوع جرم در حین انجام ماموریت نبوده است، اما با فاصله متوجه سرقت شده و برای جلوگیری از فرار سارقان، اقدام به تیراندازی کرده است.

وی با بیان این که در این پرونده، زورگیرها با استفاده از سلاح سرد، سرنشینان خودروی سواری را تهدید کرده بودند، اظهار داشت: با توجه به نوع سرقت انجام‌شده، دستگاه قضایی اشد مجازات را برای متهمان در نظر خواهد گرفت. امیدواریم رای این پرونده، عبرتی برای سایر مجرمان باشد و بدانند دیر یا زود به دام قانون گرفتار می‌شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر این که مردم باید به پلیس اطمینان داشته باشند، عنوان کرد: شهروندان باید با رعایت توصیه‌های ایمنی، تا حد امکان فرصت را از سارقان بگیرند، از جمله این که در خودروی خود از قفل کودک استفاده کنند که بتوان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که در صورت مواجهه با زورگیری، سعی کنند حتما چهره و ویژگی‌های ظاهری سارقان را به خاطر بسپارند، چون پلیس پرونده تمام افراد سابقه‌دار را در اختیار دارد و اگر خود مال‌باختگان یا سایر شهروندان حاضر در صحنه بتوانند ظاهر مجرمان را برای پلیس توصیف کنند، کمک زیادی برای شناسایی آن‌ها خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز