خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

ذخیره دارویی کشور کافی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۸۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع ۹۶۰۰ قلم دارو در تعطیلات نوروز در سطح کشور خبر داد و گفت: ذخیره دارویی کشور کافی است و به گونه‌ای تدبیر شده تا بیماران خاص نیز به داروهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی در جریان بازدید از مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی پیرامون حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: امسال شاهد رشد قابل توجهی در ارائه خدمات به زائران، مسافران و گردشگران نوروزی در تمامی حوزه‌ها از جمله در حوزه سلامت بودیم و هر بیماری که به مراکز درمانی شهر مشهد مراجعه کند، خدمات به‌موقع و مورد نیاز را با کیفیت مناسب دریافت می‌نماید. 

وزیر بهداشت با اشاره به تدابیر مناسبی که با همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه اتخاذ شده و اعتباراتی که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص یافته، افزود: عمده داروهای مصرفی بیماران در ایام نوروز به خصوص موارد پرمصرف به میزان کافی تامین شد و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفت. 

عین‌اللهی با بیان این که برخی از داروها ستاره‌دار شده و صرفاً با نسخه نشان‌دار پزشک متخصص عرضه می‌شود، افزود: امسال توجه بیشتری به «خدمات پیک دارو» شده تا دارو به منازل بیماران ارسال شود. 

وی با ذکر این مطلب که تا امروز میزان حوادث نوروزی کمتر از سالهای گذشته بوده، تاکید کرد: طبق آخرین آمار ثبت شده تا قبل از پایان دور نخست سفرهای نوروزی کاهش ۴ درصدی مراجعات به مراکز درمانی، کاهش ۱۳ درصدی اعزام مصدوم و بیمار به بیمارستان، کاهش ۱۰ درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس ۱۱۵ و کاهش یک درصدی بستری‌ها و همچنین افزایش ۴ درصدی انجام اعمال جراحی به نسبت مدت مشابه در سال قبل داشتیم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به افزایش مسمویت با گاز منواکسیدکربن، علت آن را استفاده مسافران نوروز از وسایل گرمایشی غیراستاندارد در فضاهای بسته عنوان کرد و افزود: مردم عزیز باید در این خصوص مراقبت کنند تا دچار حادثه نشوند. 

عین‌اللهی در پایان گفت: برای محیط و پیرامون حرم مطهر رضوی، تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شده تا خدمات حوزه سلامت را به‌خوبی ارائه شود، مدیریت این مکان مقدس با آستان قدس رضوی است و پایگاه اورژانس ۱۱۵ صحن پیامبر اعظم (ص) در آن فعال است و در پیرامون حرم مطهر رضوی هم ایستگاه‌های سلامت به همراه تجهیزات لازم تدارک دیده شده که فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز