خبرگزاری کار ایران

کسب رتبه اول همکاری‌های علمی بین المللی توسط پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۴۹۵

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری رتبه اول شاخص بین‌المللی‌سازی را بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری را در ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱ کسب کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، شاخص بین المللی‌سازی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر پایه ارزیابی فعالیت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در زمینه‌های متنوع روابط علمی بین المللی از جمله طرح‌های مشترک علمی با دانشمندان ایرانی مقیم خارج و دانشمندان کشورهای خارجی، ایجاد و اعلام فرصت‌های مطالعاتی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی خارج از کشور برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بررسی می‌شود. 

افزون بر این، ارائه فرصت مطالعاتی داخل کشور برای دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان خارجی، ثبت اختراعات بین المللی و داخلی، انتشار مجله و نشریات دارای نمایه استنادی بین المللی، برگزاری همایش علمی مشترک با دانشمندان ایرانی مقیم خارج و دانشمندان کشورهای خارجی، انتشار مقالات علمی مشترک پژوهشگران و اساتید ایرانی با همتایان خارجی دانشمندان ایرانی مقیم خارج و دانشمندان کشورهای خارجی از معیارهای دیگر این شاخص است که توسط مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم اعطا می‌شود. رتبه‌بندی مربوط به هرسال در سال بعد انجام می‌شود و بر این اساس اکنون رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. 

بنابراین گزارش، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری مهم‌ترین مرکز تحقیقاتی زیر نظر وزارت علوم و فعال در زمینه مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری به عنوان یک موسسه پژوهشی و برای انجام تحقیقات علمی‌صنعتی و به‌ویژه کاربردی، بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در سال ۶۶ تاسیس شد تا جهت نیل به اهدافی همچون تحقیقات در زمینه‌های مختلف علوم زیستی، پزشکی، کشاورزی، دارویی و زیست‌فناوری گام بردارد و آموزش و تربیت متخصصان و محققان دانشگاه‌های کشور را به عهده گیرد. 

این پژوهشگاه از سه پژوهشکده زیست فناوری کشاورزی، زیست فناوری پزشکی و زیست فناوری صنعت و محیط زیست تشکیل شده است که هر کدام از این پژوهشکده‌ها نیز دارای سه گروه پژوهشی هستند. گروه‌ها نیز اولویت‌های خاص خود را بر مبنای تخصص، امکانات و نیازهای جامعه تعریف می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز