خبرگزاری کار ایران

ضرورت تدوین اسناد پیشگیری از وقوع حوادث و بیماری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۴۸۲

جلسه کارگروه تخصصی بخش سلامت با موضوع بررسی پیش‌نویس مصوبات سلامت و ایمنی ترافیک با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای نشست محمداسماعیل مطلق ضمن تشکر از حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف به عنوان اعضای کارگروه تخصصی بخش سلامت اظهار داشت: موضوع پیشگیری از وقوع حوادث و بیماری‌ها، از مباحث مهمی است که بایستی در تدوین اسناد مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید رئیس جمهور در جلسات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر پیشگیری از حوادث جاده‌ای و ترافیکی که از علل مهم مصدومیت، ناتوانی و مرگ و میر در کشور می‌باشد، گفت: با تشکیل جلسات متعدد کمیته فنی سلامت و ایمنی ترافیک ذیل کارگروه تخصصی بخش سلامت و همچنین کارگاه دو روزه با حضور ذی‌نقشان برنامه با همکاری دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مداخلات ویژه و اقدامات کلیدی اولویت‌دار جهت کاهش مرگ، مصدومیت و پیامدهای موثر بر سلامت ناشی از حوادث ترافیکی احصا و تدوین شده است.

مطلق ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی از توان موجود در سطح شبکه سلامت کشور و تصویب مصوبات مورد نیاز جهت همکاری تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول و تاثیرگذار در این رابطه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خواهیم توانست از بسیاری حوادث جاده‌ای و ترافیکی در زمان مناسب پیشگیری نماییم.

در ادامه‌ی این نشست دکتر همایون صادقی رئیس کمیته فنی سلامت و ایمنی ترافیک گفت: طی چند سال اخیر مرگ ناشی از حوادث ترافیکی بین ۱۷ تا ۲۰ هزار مرگ در سال بوده است و نرخ مرگ ناشی از حوادث ترافیکی حدود ۲۰ در ۱۰۰ هزار نفر است.

صادقی اظهار داشت: با توجه به اهمیت پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در کاهش بار ناشی از آن‌ها طی چندین هزار ساعت نفر کار تخصصی و بازنگری تمامی اسناد و شواهد موجود در زمینه ترافیک، ابتدا اقدامات اختصاصی این حوزه تعیین و پس از آن پیش‌نویس مصوبات جهت ارائه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برای همکاری و استفاده از ظرفیت موجود در سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه تدوین شد.

در این جلسه نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه سلامت و ترافیک ضمن بررسی پیش‌نویس مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز