خبرگزاری کار ایران

سخنرانی برنده جایزه نوبل در گردهمایی کوانتومی‌ها در دانشگاه صنعتی شریف

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۲۱۳

دومین کارگاه آموزشی آشنایی با فناوری‌های کوانتومی به همت مرکز نوآوری کوانتوم با حضور پژوهشگران و صاحب‌نظران این حوزه در دانشگاه شریف برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، آئین افتتاحیه دومین کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم و فناوری‌های کوانتومی با حضور ۴۰۰ شرکت کننده، در سالن جابربن حیان دانشگاه برگزار شد. 

در این رویداد سه روزه با تکیه بر توانایی علمی استادان و پژوهشگران برجسته، به ارائه مباحث مطرح در زمینه فناوری‌های کوانتومی از جمله مخابرات کوانتومی، حسگرهای کوانتومی، الگوریتم‌های کوانتومی، سخت‌افزار و پیاده‌سازی کامپیوترهای کوانتومی، زیست‌شناسی کوانتومی و همچنین تجزیه و تحلیل ظرفیت بازار فناوری‌های کوانتومی و پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه، پرداخته شد. 

در دومین کارگاه آموزشی، مباحث علمی از سطح آشنایی به سطح کاربردی ارتقا داده شده بود و بستری را فراهم کرد تا شرکت‌کنندگان بتوانند بینش عمیقی در مورد آخرین دستاوردها و تحقیقات صورت گرفته در زمینه فناوری‌های کوانتومی به دست آورند. 

سرآنتونی جمیز لگت برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۰۳ در این برنامه به ارائه سخنرانی آنلاین در خصوص فناوری‌های کوانتومی پرداخت. 

گفتنی است، در این کارگاه سه روزه سخنرانی‌هایی توسط پژوهشگران برجسته این حوزه برگزار شد. پنل تخصصی از دیگر برنامه‌های این رویداد بود که با حضور علیرضا بهرام‌پور و وحید کریمی‌پور از استادان برجسته و از اعضای هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه، جواد صالحی و مهدی فردمنش از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف و حمید لطیفی عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و در آن به آینده فناوری‌های کوانتومی با توجه به تجربیات گذشته پرداخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز