خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت واحد:

تهرانی‌ها در سال ۱۴۰۳ نفس راحتی در حوزه حمل‌ونقل عمومی می‌کشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۶۲۷

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با توجه به اهمیت حوزه حمل‌ونقل برای مدیریت شهری، سال ۱۴۰۳ هم بودجه قابل توجه ۴۵ درصدی مانند امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده و این نشان‌دهنده آن است که سال پررونقی در حوزه حمل‌ونقل عمومی خواهیم داشت و تهرانی‌ها در این حوزه نفس راحتی خواهند کشید.

به گزارش ایلنا، مهدی علیزاده در تشریح آخرین اقدامات و وضعیت ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ابتدای سال جاری برای خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی قرارداد منعقد کردیم که بخشی از آن‌ها به تعهدات به صورت ضعیف عمل کردند و بخشی دیگر را به دلیل عدم ظرفیت لازم فسخ کردیم که در مجموع، ۲۵۰۰ دستگاه قرار بسته شد و ۲۵۰۰ دستگاه دیگر نیز در سفرهای اخیر شهردار تهران به کشور چین نهایی شد که انشاءلله در سال آینده وارد شهر تهران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه حمل‌ونقل برای مدیریت شهری، سال آینده هم بودجه قابل توجه ۴۵ درصدی مانند امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده و این نشان‌دهنده آن است که سال پررونقی در حوزه حمل‌ونقل عمومی خواهیم داشت و تهرانی‌ها در این حوزه نفس راحتی خواهند کشید، بخصوص که از این ۵ هزار دستگاه، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی است که برای کاهش آلودگی هوای تهران مناسب خواهند بود.

وی تاکید کرد: تست‌های فنی مد نظر توسط کمیته فنی شرکت واحد و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برای اتوبوس‌های برقی مورد نیاز شهرداری تهران انجام شده و بر اساس این تست‌ها، مشخصات اتوبوس‌های مورد توافق به تولیدکنندگان داخلی و چینی ارائه شده است.

علیزاده با بیان این که امسال در حوزه بازسازی ناوگان هم اقدامات خوبی صورت گرفت، عنوان کرد: قراردادهای بازسازی رشد ۳ برابری نسبت به سال‌های گذشته داشته است و از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرارداد بسته‌ایم و تا کنون ۴۰۰ دستگاه آن بازسازی و برای تمایز آن‌ها با سایر اتوبوس‌ها با رنگ‌های جدید به خطوط اضافه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته می‌دانیم تعداد کم است ولی در این زمینه نیز تلاش می‌کنیم در سال جدید به عملیات بازسازی اتوبوس‌ها هم سرعت بدهیم تا برای شهروندان مشهود باشد.

علیزاده در خصوص نظافت اتوبوس‌ها نیز توضیح داد: نظافت ناوگان طبق برنامه زمان‌بندی مستمر و به طور هر روزه انجام می‌شود و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده مورد خاص، شماره اتوبوس را به سامانه ۱۳۷ پلاس اعلام تا برای رسیدگی اقدام شود. در ناوگان بخش خصوصی هم نظارت مستمر انجام می‌شود، البته که در این بخش میزان فرسودگی بیشتر است.

وی همچنین در پاسخ به گلایه مطرح‌شده در حوزه مسکن کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: در سال‌های گذشته اقداماتی برای اختصاص مسکن انجام شده است که مشکلاتی در پی داشت و پرونده‌ای در دستگاه قضایی وجود دارد اگر بخواهیم در این حوزه اقداماتی انجام دهیم، ابتدا باید موضوع قضایی آن حل شود، به هر حال در خصوص ‌حق مسکن، حقوق قانونی کارکنان حتما پرداخت می‌شود.

براساس اعلام روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، علیزاده در پایان با اعلام یک خبر خوش برای پایتخت‌نشینان در خصوص نوسازی خطوط اتوبوسرانی یادآور شد: با دستور شهردار تهران، برخی از خطوطی که برای بخش خصوصی جذابیتی نداشت، راهبری آن‌ها به بخش ملکی داده شد که بر این اساس راه‌اندازی مجدد ۵۵ خط غیر فعال در  منطقه غرب پایتخت نوسازی و با به‌کارگیری ۱۶۶ دستگاه اتوبوس نو که از شرکت عقاب و اسنا تازه خریداری‌شده، در خدمت شهروندان گرامی قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز