خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

گفتمان شهیدان رجایی و باهنر را در بین دانش آموزان ترویج دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۹۹۳

وزیر آموزش و پرورش گفت: گفتمان شهیدان رجایی و باهنر را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی با حضور در مزار شهیدان رجایی و باهنر به مناسبت آغاز هفته تربیت اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد این شهیدان گفت: هر انقلابی یک هدف خاص را دنبال می‌کند؛ اگر به تاریخ انقلاب اسلامی و زمینه شکل گیری این انقلاب دقت کنیم حضرت امام سبک و روش خاصی را دنبال کرده‌اند ما انقلاب کرده‌ایم تا دستاورد فرصت تربیت کردن و گفتمان را پیدا کنیم. 

وی افزود: هدف انقلاب اسلامی، تربیت انسان است با مرور بیانیه امام درمی یابیم که مقوله تربیت بسیار مهم است. 

صحرایی بیان کرد: سند تحول بنیادین از ۶ ساحت تربیتی نام برده است تربیت زیستی و بدنی، هنری و زیبایی شناختی از جمله موارد مهمی است که در سند ذکر شده است. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در کنار آموزش، تربیت دانش آموز مهم است؛ یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش تربیت است. 

صحرایی بیان کرد: کار تربیتی هم صورت دارد هم سیرت؛ مساله ما سیرت کار تربیتی است لذا گفتمان تربیتی در آموزش و پرورش موضوعیت دارد. باید گفتمان شهیدان رجایی و باهنر را در بین دانش آموزان ترویج دهیم. 

وی اضافه کرد: داشتن روحیه تربیتی و پرورشی مساله مهمی است. حرف شهید رجایی حرف قابل تاملی است که وزارت آموزش و پرورش یعنی وزارت تربیت معلمان. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، وزیر دولت سیزدهم گفت: این کشور با معلم خوب پیشرفت می‌کند هر آرزویی داریم جز به دست معلم در مدرسه میسر نمی‌شود. گفتمان مدرسه و آموزش و پرورش باید گفتمان شهیدان رجایی و باهنر باشد. 

وی اضافه کرد: هفته امور تربیتی فرصتی برای بازاندیشی گفتمان‌ها در آموزش و پرورش در تربیت نسل آرمانی و مهدوی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز