خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۰۳۴

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: آن‌چه خدا برای انسان‌ها فرستاده تمسک به بطن قرآن است. لذا قرائت و حفظ قرآن مادامی ارزشمند است که انسان آن را در زندگی خود به کار ببندد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی در محفل انس با قرآن دانش آموزان که در حاشیه هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار شد، اظهار کرد: امشب مهمان عزیزان از ۱۵ کشور جهان هستیم که ۳۰ دانش‌آموز در مسابقات شرکت کردند؛ ۲۵ کشور و ۷۰ دانش‌آموز در مرحله مقدماتی شرکت کرده بودند که امروز به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کردند. 

وی افزود: مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن برگزار شده است و دوم اسفند با حضور ریاست‌جمهور اختتامیه این دوره از مسابقات برگزار می‌شود. 

پورثانی گفت: قرآن به عنوان معجزه پیامبر خاتم تا پایان دنیا ماندگار است. پیامبر دو چیز گران‌بها را بین انسان‌ها گذاشته است؛ یکی قرآن و دیگری عترت؛ تا انسان‌ها با تمسک به آنان گمراه نشوند. 

وی با طرح این سوال که شفای قرآن در چیست؟ افزود: آیا شفای قرآن در ظاهر و نوشته‌های قرآن است؟ شفای اصلی قرآن، رحمت واسعه الهی در مفاهیم و بطن قرآن است. آن‌چه خدا برای انسان‌ها فرستاده تمسک به بطن قرآن است. لذا قرائت و حفظ قرآن مادامی ارزشمند است که انسان آن را در زندگی خود به کار ببندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز