خبرگزاری کار ایران

تصویب رشته کارشناسی حرفه‌ای حقوق بازار سرمایه در دانشگاه علمی کاربردی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۵۶۵

با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، دوره کارشناسی حرفه‌ای حقوق بازار سرمایه در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا جمالزاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علمی کاربردی با اعلام این خبر اظهار کرد: بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را بازار سرمایه آن تشکیل می‌دهد و بر همین اساس نیز همواره طیف گسترده‌ای از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی به امید افزایش سرمایه و دریافت سودهای چشمگیر به این بازار قدم می‌گذارند اما سرمایه‌گذاری صحیح و بازدهی بالا در هر سرمایه‌گذاری مستلزم کسب شناخت کافی از قواعد حقوقی حاکم بر این بازار است. 

جمالزاده افزود: در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربری ضمن شناسایی نیازهای فعلی بازار سرمایه از منظر حقوقی، درصدد تربیت افرادی با تخصص‌های کاربردی جهت تامین نیازهای حقوقی این بازار بوده است؛ لذا رشته کارشناسی حرفه‌ای حقوق بازار سرمایه با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه در ذیل گروه مدیریت و خدمات اجتماعی تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود. 

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته‌ها با گذراندن دروسی چون حقوق بازارهای مالی بین المللی، حقوق مدنی، حقوق بورس اوراق بهادار و تخلفات و مجازات‌های انضباطی در بازار سرمایه و کسب قابلیت‌هایی چون شناخت و بهره برداری قوانین بازار سرمایه، برخورداری از فن مذاکره و دفاع در امور حقوقی بازار سرمایه و برخورداری از ظرفیت‌های مدیریتی در اداره موسسات و شرکت‌های مرتبط با بازار سرمایه می‌توانند مشاغل مدیر و مشاور حقوقی بازار سرمایه یا کارشناس حقوقی بازار سرمایه در موسسات حقوقی و سازمان‌های دولتی را احراز نمایند. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار کرد: علاقه مندان به تحصیل در این رشته می‌توانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامه‌های مصوب در پرتال اطلاع‌رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی www. uast. ac. ir در پذیرش جدید دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه در بهمن ماه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز