خبرگزاری کار ایران

محکومیت مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ به کار خدماتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۷۳

مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ به کار خدماتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محکوم شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد علاوه بر مجازات کیفری، به مدت یک سال به کار خدماتی در مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محکوم شد. 

علی یزدانی افزود: فرد خاطی که در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ بار با تماس تلفی مزاحم مرکز اورژانس ۱۱۵ مشهد شده بود و روند خدمات‌رسانی به شهروندان را دچار اختلال کرده بود، با پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارشهای مستمر از مزاحمان تلفنی بهصورت شکایت به قوه قضائیه، در رای کتبی اعلام شده برای وی، علاوه بر جزای نقدی و حبس تعزیری به یک سال و هر روز ۴ ساعت انجام امور خدماتی در مر کز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه محکوم شد. 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی، موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومان ترافیکی می‌شود گفت: تا کنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی موثر انجام شود. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطابق بررسی آماری بیش از ۵ درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نا مرتبط بوده است. 

علی یزدانی ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان از طریق والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقاء یابد که مسئولیت همه عواقب استفاده نا مناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری‌های قضایی با هدف برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز