خبرگزاری کار ایران

سرپرست علوم پزشکی مشهد خبرداد؛

مشکلی برای تامین اقلام دارویی و شیرخشک در مشهد نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۴۲۳

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از اتمام اقدامات مورد نیاز توزیع اقلام دارویی و شیر خشک به‌صورت رسمی وارد فاز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمود شبستری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حوزه سلامت استان آمادگی کامل برای اجرای هرچه بهتر ماموریت ویژه در این دهه را دارد. 

شبستری با بیان اینکه در این ایام دهه پایانی صفر تمام کادر درمان مراکز درمانی دانشگاه از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران برخوردارند، اظهار کرد: ارائه خدمات بهتر با استفاده از ظرفیت سپاه امام رضا(ع)، جمعیت هلال احمر خراسان رضوی و دیگر مجموعه‌های مرتبط انجام می شود. در همین راستا داروی بیماران هموفیلی هم که با کمبود مواجه بود در حال تامین است. 

شبستری افزود: طرح توزیع و نظارت دارو و شیرخشک با کد ملی در حال مطالعه و برنامه‌ریزی است، پس از اتمام اقدامات موردنیاز به‌صورت رسمی وارد فاز اجرا خواهد شد، توزیع و عرضه دارو طبق سامانه طراحی شده ارائه می شود و در شرایط فعلی کمبود دارو نداریم. 

در ادامه سیدجواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: تعداد ۱۴۰ درمانگاه شبانه‌روزی در سطح مشهد و ۶۸ بیمارستان در استان خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر را خواهند داشت، همچنین ۱۲ داروخانه شبانه‌روزی در اطراف حرم مطهر رضوی فعال است و به داروخانه‌های روزانه هم مجوز فعالیت تا ساعت ۲۴ داده شده است. 

وی تصریح کرد: ۱۲۴ ایستگاه سلامت در این ایام شامل ۹ ایستگاه در مسیر مشهد - تربت حیدریه، ۹ ایستگاه از گناباد تا تربت حیدریه، ۶ ایستکاه مشهد تا نیشابور، ۱۰ ایستگاه از سرخس تا مشهد، ۶ ایستگاه از مشهد تا فریمان، ۱۴ ایستگاه از قوچان تا مشهد فعال است، ۲۵۴ پایگاه اورژانس با ۲۶۷ آمبولانس آماده ارائه خدمات هستند و بیش از ۲۰ آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس در شرایط اضطراری به کمک می‌آیند. 

همچنین محمد دهقانی‌فیروزآبادی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: در حوزه اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستان‌ها ۲۶۷ پایگاه اورژانس، ۱۳۲ شهری و ۱۳۵ جاده‌ای، ۴ پایگاه امداد هوایی، ۱۶ موتورلانس و ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس فعال می باشد و با همکاری اورژانس ۱۱۵ کشور، ۱۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۶ دستگاه موتورلانس و ۲ اورژانس هوایی فعال خواهند بود. ۲ بیمارستان صحرایی در ملک‌آباد و باب الرضا(ع) با همکاری سپاه امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی فعال می‌شود. 

در ادامه علی روحبخش، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: ۷۷۴ داروخانه در مشهد داریم که ۱۰۹ داروخانه شبانه‌روزی است، در اطراف حرم نیز ۱۲ داروخانه شبانه‌روزی و ۳۶ روزانه در ایام پایانی ماه صفر فعال هستند. برای رفع کمبود دارو تلاش کردیم که عدد ۷.۵ درصد سهمیه کشوری را برای ایام دهه پایانی ماه صفر افزایش دهیم تا نیازهای دارویی و شیرخشک مورد نیاز زائران و مجاوران تامین باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز