خبرگزاری کار ایران

یک فوریت حضور سازمان آتش‌نشانی در کمیته نما تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۱۲۶

همزمان با دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت حضور سازمان آتش‌نشانی در کمیته نما با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا نادعلی در دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص آتش سوزی بیمارستان گاندی با بیان اینکه امروز در رسانه های ضد جمهوری اسلامی درخصوص حوادث ابتدایی مباحث حاشیه ای و بی ربط مطرح می شود، اظهار کرد: حسن سازمان آتش نشانی این است که از لحظات اول در محل حوادث حضور دارد و روایت درستی خلق می شود.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی پیش بینی شده بود، خاطرنشان کرد: تا ۱۵ اردیبهشت فرصت وجود دارد که از این اعتبار استفاده شود. سال آینده نیز در بودجه همین روند را طی خواهیم کرد.

ضرورت توجه به سهم ۲۴ درصدی نمای کامپوزیت در ساختمان‌های پرخطر

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه نباید نسبت به ۲۴ درصد ساختمان های پرخطر که نمای کامپوزیت دارند، بی توجه بود، خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع تر در این زمینه وارد عمل شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت: ما یک فوریتی را به هیئت رئیسه تقدیم کردیم و این طرح در جلسات کمیسیون کامل خواهد شد.

سهم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی آتش نشانی از بودجه ۱۴۰۳

وی افزود: به روز رسانی ادوات آتش نشانی در چند سال گذشته به خوبی انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد. در بودجه مصوب امسال عدد ۶۰۰ میلیارد تومان در متمم به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. در سال آینده این رقم به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که از اتفاقات خوب این دوره مدیریت شهری است.

پیرهادی با تأکید بر اینکه این اعتبار باید سریعتر به سازمان آتش نشانی تخصیص یابد، تصریح کرد: آتش نشانان با فداکاری مثال زدنی خود همواره سعی کردند جان شهروندان را نجات دهند.

به گزارش شهر، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز با بیان اینکه برای بازار و منطقه ۲۲ نیاز به ساختار آتش نشانی ویژه جهت اطفای حریق داریم، گفت: در اماکن پرتردد و پرمخاطب برای پاسخگویی به شرایط بحرانی، باید اقدامات فراتر از اخطار کتبی باشد. شهرداری باید با همکاری دستگاه های مرتبط ساختمان ها را به سمتی ببرد که اگر اقدامات بنیادین امکان پذیری نیست حداقل اقدامات اولیه در آنها انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: یک فوریت کمیسیون خدمات شهری این است که سازمان آتش نشانی نیز در کمیته نما حضور داشته باشد و بلافاصله و به صورت حضوری نظر خود را در این خصوص ارائه دهد.

مهدی چمران با بیان اینکه در این ساختمان خطرات زیادی وجود داشت، گفت: انبارهایی از تخته و چوب در این بیمارستان وجود داشت و اگر آتش به اتاق ها و انبارها سرایت می کرد، آتش سوزی گسترده تر می شد.

وی با تأکید بر اینکه طراحی نما در ساختمان پلاسکو نیز مطلوب نبود و بازشو نداشت، تصریح کرد: جابجایی لوله های آب از طریق پله ها نیز در این ساختمان میسر نبود و شرایط بدی داشت.

گفتنی است یک فوریت پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مبنی بر حضور سازمان آتش نشانی در کمیته نما با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

در ادامه این جلسه محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه عوارض تردد در طرح ترافیک با بیان اینکه هفته آینده آخرین فرصت ارسال لایحه عوارض به فرمانداری است و متأسفانه تا امروز تنها دو لایحه به شورا ارسال شده است، اظهار کرد: با اینکه چندین بار تذکر دادیم، هنوز لوایح ارسال نشده است. شهرداری از ۱۵ بهمن ماه سال قبل خبر داشته که باید تا ۱۵ بهمن ماه امسال لوایح را ارائه دهد.

وی تأکید کرد: روز چهارشنبه جلسه این دو لایحه برگزار شده و امیدواریم سایر لوایح نیز سریع تر ارسال شود تا بررسی ها را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز