خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

مشارکت ۱۸ مرکز علمی و دستگاه اجرایی در کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۶۵

معاون توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور با بیان این که ۱۸ مرکز علمی و دستگاه اجرایی در کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم تهران مشارکت دارند، گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر پژوهشگران، مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییراقلیم تمدید شد.

به گزارش ایلنا، بهزاد لایقی، معاون توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور و دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم اظهار داشت: پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات خود را تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ به دبیرخانه هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم ارسال کنند. 

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این کنفرانس در تاریخ نهم و دهم بهمن‌ماه امسال به میزبانی سازمان هواشناسی کشور در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

معاون توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: این کنفرانس در سطح بالایی برگزار خواهد شد و تا کنون استقبال خوبی از آن شده است، به‌طوری‌که پژوهشگران داخلی و خارجی زیادی چکیده مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

لایقی گفت: برخی محورهای این کنفرانس شامل «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و «توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیان‌بار» است. 

وی تصریح کرد: مقالات برتر کنفرانس در مجلات علمی - پژوهشی طرف همکاری سازمان و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی منتشر می‌شود. 

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: در این کنفرانس حدود ۱۸ مرکز علمی یا دستگاه اجرایی نظیر دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، دانشگاه هرمزگان، موسسه پژوهشی توسعه علوم، فناوری و کاربردهای فضایی دانشگاه تهران، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه گیلان، دانشگاه زنجان، دانشگاه سیستان و بلوچستان، وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سازمان نقشه‌برداری و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مشارکت دارند. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، لایقی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برخی نهادهای بین المللی نظیر سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین دولتی تغییر اقلیم نیز از حامیان برگزاری این کنفرانس هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز