خبرگزاری کار ایران

سلاجقه خبرداد:

تکمیل زمان‌بندی عملیاتی طرح مقابله با گرد و غبار در سرخس طی یک ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۷۶۶

معاون رییس جمهور از تکمیل برش عملیاتی، زمان بندی طرح و اعتبار طرح مقابله با گرد و غبار شهرستان سرخس تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه در هفدهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار اظهارکرد: در این برش عملیاتی مقرر شد که ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی داخل کشور با تعیین مالکیت اراضی و تقسیم کار بعد از بررسی‌های کارشناسانه و ارایه طرح جامع علمی که در دست تهیه است، انجام و جنبه‌های فنی و اعتباری آن مشخص شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن این طرح آماده اجرا شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که از قبل افزایش گرد و غبار در این منطقه برای مردم ایجاد شده است، افزود: ریاست محترم جمهور در سفر استانی خود دستور ویژه برای پیگیری و اجرای طرح‌های پیشگیرانه و همچنین مقابله علمی و فوری با این پدیده در منطقه سرخس داده بودند که در این راستا تمامی دستگاه‌ها برای بهبود شرایط در این منطقه پای کار هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گردوغبار در این منطقه منشاء خارجی قابل توجه نیز دارد که کارشناسان ستاد درحال تعیین درصد میزان گرد و غبارها با منشاء داخلی و خارجی هستند و ما برای این مساله از روش‌های دیپلماتیک نیز استفاده خواهیم کرد تا در ادامه مذاکرات با مقامات کشور همسایه ترکمنستان به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

سلاجقه گفت: پیش‌بینی ستاد ملی این است که این پروژه به بودجه‌ای بالغ بر 1500 میلیارد تومان نیاز داشته باشد که ما به علت ضروری بودن مطالعه و آغاز بخشی از عملیات اجرایی سعی داریم با کمک دستگاه‌ها بودجه‌ای نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال را در مراحل ابتدایی برای آن تخصیص دهیم.

وی با اشاره به اینکه همکاری دستگاه هایی همچون منابع طبیعی، برنامه بودجه، وزارت نفت و نیرو برای دست یابی به یک طرح مشترک مثبت بوده است، تاکید کرد: جلسه بعدی ستاد ملی برای بررسی جوانب میدانی کار در شهرستان سرخس برگزار خواهد شد و امیدواریم تا آن زمان برنامه مطالعاتی و اختصاص بودجه نیز مشخص و عملیات اجرایی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:  ستاد ملی در مورد طرح های مصوب تنها وظیفه سیاستگذاری و نظارت را بر عهده دارد و نوع عملیات اجرایی را به دستگاه های اجرایی واگذار می‌کند تا طرح ها مطابق نظرات کارشناسی دستگاه تخصصی و در راستای سیاست ها و راهبردهای ستاد  پیش رود. 

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیت، درادامه جلسه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های میدانی اجرای مصوبات ستاد، گزارش عملکرد یکساله خود را ارائه داد که  نقاط قوت و ضعف مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل اعضا قرار گرفت. همچنین  در این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف به ارایه گزارش در مورد دستورکار جلسه پرداختند و با توجه به افزایش تاثیرات تغییرات اقلیمی، روند موفقیت طرح‌ها و پروژه‌های مقابله با گرد و غبار و طوفان‌های شن را منوط به اختصاص بودجه های بیشتر دانستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز