خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد:

رشد ۶۴ درصدی کشف پرونده‌های تخلفات کلان اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۲۶

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از رشد ۶۴ درصدی کشف پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه تخلفات سازمان‌یافته و کلان اقتصادی در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی با بیان این که مقابله و مبارزه همه‌جانبه با مسئله قاچاق کالا و ارز با رصد و پایش سرشاخه‌های اصلی و مهره‌های اصلی قاچاق کالا را در دستور کار قرار داده‌ایم، عنوان کرد: بالغ بر ۳۳ درصد از پرونده‌های متشکله پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به پرونده‌های خرد بوده که توسط پلیس‌های تخصصی  از جمله پلیس پیشگیری، یگان امداد و ... کشف و با توجه به تغییر رویکرد این پلیس مبنی بر برخورد با جرایم سازمان‌یافته، در پرونده‌های تخلفات کلان و سازمان‌یافته (با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان) با افزایش ۱۹۱ درصدی مواجه هستیم و در پرونده‌های خرد (با ارزش زیر یک صد میلیون تومان) شاهد کاهش ۳ درصدی هستیم. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: در حوزه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی با بررسی وضعیت آماری جرایمی از قبیل فرار مالیاتی، احتکار، اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس و زمین‌خواری که به صورت باندی صورت گرفته و دارای آثار مخرب اقتصادی است، در این دوره از روند رو به رشدی برخوردار بوده است، به ‌طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کشف جرایم سازمان‌یافته و باندی افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

رحیمی بیان داشت: در معاونت اطلاعات اقتصادی نسبت تعداد پرونده‌های اقتصادی سازمان‌یافته و کلان در آبان ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد پلیس گمرک افزود: برابر بررسی‌های انجام‌شده، بالاترین ارزش کالاهای  کلان و مهم کشف‌شده مربوط به کشف سوء استفاده از کارت بازرگانی است، به طوری که شاهد افزایش 5۰۰ درصدی تعداد پرونده‌های کلان و مهم این حوزه هستیم.

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، این مقام ارشد انتظامی در جمع‌بندی اقدامات پلیس امنیت اقتصادی کشور در آبان‌ماه سال جاری خاطرنشان کرد: در مجموع در آبان‌ماه سال جاری ۹۰ فقره پرونده سازمان‌یافته در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرایم اقتصادی و گمرکی تشکیل و رسیدگی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز